کد خبر: ۷۰۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 14 January 2019

از بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی سردی وارد کشور می‌شود که نیمه غربی کشور و روز پنج‌شنبه کل کشور از این سامانه متأثر می‌شود و پیش‌بینی می‌گردد منجر به کاهش ۸ تا ۱۰درجه ای دما و بارش برف و باران و وزش باد شدید شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، امروز، فردا و اواسط روز دوشنبه، وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما در غرب سواحل خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

تا اوایل وقت فردا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی خواهیم داشت.

روز آینده سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بعدازظهر فردا فعالیت آن در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، تهران و استان البرز، همچنین استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

روز دوشنبه با تقویت این سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده، سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور، شمال بوشهر، بخشی از غرب فارس و غرب اصفهان درگیر این سامانه خواهد بود که پیامد ورودی آن بارش باران، وزش باد شدید و بارش برف در مناطق کوهستانی و مرتفع است.

روز دوشنبه‌ بارش برف و باران، وزش باد شدید و در برخی نقاط کولاک برف در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، شمال شرق خوزستان، غرب فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، ارتفاعات و دامنه های البرز در قزوین، البرز، تهران و شمال غرب سمنان و بارش باران گاهی رعدو برق و وزش باد شدید در ایلام، خوزستان و شمال بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

در جاده‌های کوهستانی مناطق ذکر شده طی این مدت لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود که‌ توصیه می‌شود تردد در این مناطق با تجهیزات زمستانی باشد.

روز دوشنبه بارش شدید باران و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در جنوب کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، غرب فارس و شرق خوزستان پیش‌بینی می‌شود که به هموطنان در این مناطق توصیه می‌شود از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

بعدازظهر امروز شنبه و یکشنبه تا اواسط وقت روز دوشنبه وزش باد شدید جنوبی در استان‌های اردبیل، زنجان و قزوین رخ خواهد داد و احتمال وقوع بهمن در جاده‌های ارتباطی اردبیل، زنجان، قزوین، البرز به سوی استان‌های ساحلی خزر وجود دارد.

سامانه بارشی مذکور روز سه‌شنبه در مناطقی از جنوب غرب، جنوب شرق و شمال شرق کشور فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

از بعدازظهر یکشنبه و همچنین روز دوشنبه وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک در جنوب غرب کشور وجود دارد.

روز دوشنبه وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود و در کرمان، سیستان و بلوچستان خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

از بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی سردی وارد کشور می‌شود که روز چهارشنبه نیمه غربی کشور و پنج‌شنبه کل کشور از این سامانه متأثر خواهد بود و روز جمعه عمده این سامانه به شرق کشور و شرق سواحل خزر محدود می‌شود.

با ورود این سامانه سرد کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه، بارش برف، بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، به تدریج افزایش ابر و بعدازظهر بارش باران پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز دوشنبه بارش باران و احتمال بارش برف برای تهران وجود دارد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۷ و ۳ درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و کرمان با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر و تبریز با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر و زنجان با کمینه دمای ۵ درجه صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۵ دیماه سال جاری ۱۰۰ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۳۱.۸ میلی‌متر بود. بنابراین تا این تاریخ بارش بارش سال جاری ۲۱۴.۶درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۷۴.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۳۴.۲درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته پانزدهم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۱۴۴.۹میلی‌متر بوده است. میانگین گرم‌ترین منطقه در مدت زمان مذکور میناب در استان هرمزگان به میزان ۳۰.۴ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه زرینه در استان کردستان به میزان منفی ۹.۵ درجه سلسیوس بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار