مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین مساله بانوان روستایی در این استان مشکل کم آبی و نبود بهداشت است که انتظار می رود به روند آبرسانی و لوله کشی روستاها توجه ویژه ای شود.
کد خبر: ۷۰۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ 16 January 2019

 

به گزارش ایرنا فاطمه فاضلی در دومین نشست پارلمان مشورتی امور بانوان و خانواده سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این پارلمان نمادی از نظام مشارکت سازمان یافته محلی برای پیگیری مطالبات بانوان و همچنین تحکیم بنیان خانواده است.
وی افزود: از جمله ویژگی های خاص سیستان و بلوچستان حضور بانوان فرهیخته و توانمند در عرصه های مختلف از جمله پست های مدیریتی این استان است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نیمی از جمعیت این استان را بانوان تشکیل می دهند، ادامه داد: در هر نشست از این پارلمان مشورتی یکی از موضوعات اساسی و مشکلات اصلی در حوزه بانوان استان توسط اعضا به مشورت گذاشته می شود تا از طریق تشریک مساعی گامی در جهت رفع این مشکلات برداشته شود.
وی تصریح کرد: در سفرهای متعددی که به روستاهای دور و نزدیک سیستان و بلوچستان داشتیم مشخص شد مهمترین مساله بانوان روستایی ما مشکل آب و نبود بهداشت است.
فاضلی خاطر نشان کرد: به طور مثال در روستای کالیته در 16 کیلومتری زاهدان زنان مجبورند با استفاده از فرغون و یا با حمل ظروف آب بر روی دوش خود آب مورد نیاز خانواده را از فاصله ای دور تامین کنند.
وی ادامه داد: این کمبود امکانات و مشقت در تهیه آب مشکلات جسمانی زیادی را برای بانوان روستایی ایجاد کرده است به طوریکه اکثر آنان از دردهای کمر، گردن و پا رنج می برند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: علاوه بر این مشکلات بهداشتی بسیاری در نبود آب گریبان گیر بانوان و فرزندان آنان است به طوریکه این افراد نه آب مناسب و کافی و نه جای مشخصی برای استحمام و نظافت دارند.
وی اظهار داشت: از آنجایی که زنان به عنوان محور اصلی خانواده سازنده و پشتیبان افراد جامعه هستند سلامت آنان سلامت جامعه را تضمین خواهد کرد اما اگر این قشر تاثیرگذار با بیماری های مختلف درگیر شود سلامت دیگر افراد جامعه نیز دچار مشکل خواهد شد.
فاضلی گفت: هدف از برگزاری این نشست در اداره کل آب و فاضلاب روستایی بازگو کردن مشکلات بانوان روستایی در زمینه تامین آب است و انتظار می رود به روند آبرسانی و لوله کشی روستاهای این استان توجه ویژه ای شود.
به گزارش ایرنا پارلمان مشورتی امور بانوان و خانواده سیستان و بلوچستان از ماه گذشته در استان آغاز به کار کرد.
اعضای این پارلمان را مشاوران دستگاههای اجرایی، مدیران موسسات مردم نهاد سیستان و بلوچستان و فعالان اجتماعی در امور بانوان تشکیل می دهند که هر ماه نشستی با محوریت یکی از مشکلات و مسائل بانوان این استان برگزار می کنند.
دومین نشست این پارلمان نیز امروز /یکشنبه/ با حضور مدیرکل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان در سرسرای این اداره کل پیرامون مشکل کم آبی در روستاهای استان و مشکلات بهداشتی بانوان روستایی برگزار شد.
9908**

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار