کد خبر: ۷۱۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 02 February 2019

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جاسک گفت: شتر رها شده در حاشیه جاده جاسک به چابهار منجر به حادثه در رانندگی شد ککه بر اثر آن 2 تن کشته و سه نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، احمد گمتیلی افزود: در اثر این سانحه که امروز رخ داد، سه نفر مصدوم به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) جاسک منتقل و تحت درمان قرار گرفتند که در زمان حاضر حال عمومی آنان مطلوب است.

وی ادامه داد: تصادف شترهای رها شده با خودروها یکی از حوادث تلخ برای مردم منطقه است به طوری که ازاول فروردین ماه جاری تا کنون شش نفر فوت و11 نفر مصدوم شدند و در سال گذشته نیز بر اثر این نوع حادثه 6 نفرفوت کردند و 44 تن نیز زخمی شدند.

 			 				 					برخورد مرگبار پژو با شتر در جاسک

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری جاسک گفت: برای جلوگیری از حوادث بیشتر و به منظور افزایش میزان دید در شب رانندگان وسایل نقلیه، بر روی گردن و پاهای شتران سرگردان در جاده های جاسک شبرنگ نصب شده است.

گمتیلی یاد آور شد: این طرح با حمایت و پشتیبانی اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و مدیریت آن در شهرستان جاسک اجرا شد.

وی اضافه کرد: با نصب شبرنگ بر روی گردن شترها، این حیوان در شب از فاصله 200متری برای رانندگان قابل مشاهده و تشخیص خواهد بود و درصورت رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان، خطر تصادف با شترهای سرگردان کاهش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: برای نگهداری این شترها حدود 300 هکتار مرتع پیش بینی شد و چهار ایستگاه سورگُلم، بَهمَدی، گاوبندی و گیگِن در جاسک هر کدام به ظرفیت 300 شتر توسط جهاد کشاورزی ایجاد شده است.

معاون فرماندار جاسک، هدف از اجرای این طرح را ساماندهی شترها و جلوگیری از تصادف با شتر در جاده های در محدوده این شهرستان دانست.

گمتیلی افزود: سیستم نگهداری شترها به 2 روش باز و بسته اداره می شود که در روش بسته شترها شب به جایگاه و روزها در مراتع به چرا می پردازند.

جاده میناب به جاسک، سیریک و بشاگرد به دلیل تردد حیوانات اهلی به ویژه شتر‌های سرگردان و بدون چوپان، از مسیرهای پرخطر استان بوده و هرسال مواردی از تصادف های منجر به فوت و مصدومیت در این جاده گزارش می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار