برای تامین جهیزیه مددجویان کمیته امداد سیستان و بلوچستان
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: : از ابتدای سال‌جاری تاکنون اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۴۶۴ میلیون تومان به پنج هزار و ۹ نفر اهدا شده است.
کد خبر: ۷۱۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 06 February 2019


به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان محمدرضا میری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه به رسالت خطیر این نهاد در تسهیل اموری همچون ازدواج و کمک به امر ازدواج فرزندان خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان برای تشویق به این سنت حسنه، اقدام به اعطای تسهیلات بلاعوض به صورت نقدی و کالا کرده است.

وی افزود: این نهاد علاوه بر مهیاکردن شرایط بهره‌مندی زوجین از واج ازدواج معوض و یا وام اشتغال برای آنها، با ارایه آموزش‌های دختران در شرف ازدواج و در تداوم آن برای همسران جوان در جهت انتخاب صحیح، توانمندسازی و پایبندی به ارزش‌های اعتقادی و اجتماعی در قالب کلاس‌های گروهی برای پیشبرد این اهداف اقدام کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۴۶۴ میلیون تومان برای پنج هزار و ۹ نفر اهدا شده است که از این رقم بیش از شش میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان برای مناطق محروم هزینه شده است.

میری با اشاره به نحوه شناسایی نوعروسان نیازمند و اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد در این حوزه، یادآور شد: با توجه به تشکیل بانک اطلاعاتی و گزارش‌گیری از طریق نرم‎‌افزار مربوطه براساس میزان سن افراد تحت حمایت و همچنین وضعیت تاهل افراد به تفکیک جنسیت آمار مد نظر احصا و توسط مددکاران این نهاد موضوع بررسی و به اطلاع خانوار برای برخورداری از تسهیلات مربوط اطلاع رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده نیازمند یا خود زوجین هم با مراجعه حضوری می‎‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند، اعلام کرد: تفاهم‌نامه های منعقد شده با موسسات خیریه به لحاظ حساسیت موضوع و مبحث کرامت انسانی افراد با دقت فراوانی و صرفا برای کمک به برخورداری بیشتر مزدوجین از کمک‌های جهیزیه فراهم می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان افزود: در این رابطه ۵۰ درصد سهم آورده توسط این نهاد و باقی آن توسط موسسات مذکور تهیه و معمولا بیشتر از سرانه این نهاد برای جامعه هدف کالا تهیه می‌شود.

میری گفت: همچنین در جهت حمایت از کالای ایرانی همه کالاهای اعطایی جهیزیه با برندهای معتبر داخلی تهیه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار