کد خبر: ۷۱۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 06 February 2019

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بامداد امروز بر شدت وزش بادهای سرد شمالی در زابل افزوده شد و سرعت آن به 104 کیلومتر بر ساعت رسید.

محمود دیانتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد شدید دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به هزار متر کاهش داد و سبب افزایش شدید غلظت ذرات معلق در هوای این شهر شد.
وی ادامه داد: وزش باد علاوه بر خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در زابل، کیفیت هوای پنج شهرستان شمالی سیستان و بلوچستان را نیز تحت تاثیر قرار داد و موجب کاهش دید افقی در این نواحی شد.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وزش بادهای شمالی علاوه بر کاهش شدید دید افقی، موجب سرمای هوا و افت شدید دما نیز می شود، افزود: بامداد امروز دمای زابل در سردترین لحظات به حدود سه درجه سلسیوس بالای صفر رسید.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی مدلهای هواشناسی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی تا پنجشنبه در شمال، مرز شرقی و بخش های غربی سیستان و بلوچستان ادامه دارد.
دیانتی ادامه داد: با توجه به شمالی بودن این بادها، سرما و یخبندان شبانه در زاهدان و برخی نواحی نیمه شمالی سیستان و بلوچستان انتظار می رود.
وی با بیان اینکه بامداد امروز چهارشنبه زاهدان با دمای منفی چهار درجه سلسیوس سردترین شهر سیستان و بلوچستان شد، گفت: در شبانه روز گذشته چابهار در جنوب این استان نیز با دمای 25 درجه سلسیوس گرمترین شهر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار