کد خبر: ۷۱۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ 09 February 2019
بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس شورای اسلامی مبنای بدهکاری بانکی افرادی که چندین وام برای پرداخت بدهی دریافت کرده اند سود اولین وام محاسبه می شود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های گذشته وام روی وام گرفتن‌ها موجب شده که وام ربوی شود و وام گیرندگانی که توانایی پرداخت بدهی را ندارند یا در زندانی ویا فراری هستند.
تاجگردون افزود: در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مصوب شد که تولید کنندگان یا کسانی که در گذشته وام وتسهیلات گرفتند و مشمول ربای بانکی شدند، به قرار داد اولیه بازگشته، با نرخ ساده وامشان محاسبه شده و بر اساس آن مشخص شود که فرد یا تولید کننده چقدر بدهکار است.  
وی گفت:مثلا فردی اولین وام را با نرخ ۱۵ درصد گرفته و چندین وام دیگر نیز دریافت کرده است بدهکار هست و هر سال وام‌های او الحاقیه خورده باشد بر اساس این طرح مبنای حساب بدهکاری وی همان سود وام اول است.
تاجگردون ادامه داد: در فاز اول کسانی که وامشان تا ۲۰ میلیارد ریال است شامل این طرح میشوند.
رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:پارسال با طرح تهاتر مشکل بسیاری از تولیدکنندکان حل شد و امسال نیز با اجرای این طرح مشکل بسیاری از بدهکاران و تولید کنندگان حل خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار