نمایندگان مجلس سنای پاکستان از مسئولان دولت های مرکزی و ایالتی خواستند تا راه حل مستقلی را جهت رفع مسائل پیش روی زائران این کشور برای سفر به ایران تهیه و آن را در اسرع وقت اجرا کنند.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی روز شنبه گزارش دادند: نشست اعضای کمیته امور داخلی مجلس سنا به ریاست سناتور 'رحمان ملک' برگزار شد و موضوع تردد زائران پاکستانی در گذرگاه مرزی 'تفتان' در نزدیکی ایران (میرجاوه) مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رئیس کمیته امور داخلی پاکستان در این نشست از اقدامات اخیر مسئولان دولتی این کشور به ویژه ارتش برای ارائه تسهیلات بهتر جهت ارایه به زائران در مرز تفتان تقدیر کرد و گفت: نهادهای دولتی و نظامی برای آن دسته از زائرانی که پس از بازگشت از ایران در اقامتگاه پاکستان هاوس مستقر می شوند، غذا و آب آشامیدنی فراهم می کنند که این اقدام قابل تقدیر است.

وی خطاب به مسئولان دولت های مرکزی (اسلام آباد) و دولتی ایالت بلوچستان گفت: باید راه حل مستقلی جهت رسیدگی به مسائل پیش روی زائران پاکستانی در مرز تفتان تهیه و اجرا شود. اعضای کمیته امور داخلی پاکستان از مسئولان وزارت کشور، وزارت امور مذهبی و وزارت امور داخلی ایالت بلوچستان خواستند تا برنامه مورد نظر جهت حل مسائل زائران را تهیه و ظرف 40 روز آینده آن را به اعضای این کمیته ارائه دهند. سفیر پاکستان در ایران پیشتر اعلام کرده بود: سالانه حدود 700 هزار زائر پاکستانی برای زیارت بارگاه منور رضوی به مشهد مقدس سفر می کنند.

خانم «رفعت مسعود» اوایل ماه جاری در جریان سفر به مشهد گفت: دولت های پاکستان و ایران برای ارتقای تسهیلات زائران و مسافرانی که از طریق زمینی و هوایی به مشهد سفر می کنند، از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. به گزارش ایرنا، کمبود امکانات اقامتی و رفاهی در منطقه مرزی تفتان برای مسافران و زائران پاکستانی، به ویژه در فصول زمستان و تابستان، موجب بروز مشکلات زیادی برای آنها می شود.