به گزارش فارس ، روز گذشته در پارک بسیج شهرستان قصرشیرین جشنواره‌ای تحت عنوان ورزش بانوان برگزار شد که حاشیه‌های زیادی را در فضای مجازی به وجود آورده است.

این مراسم که با حضور زهرا موسوی، سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، فرماندار قصرشیرین، بخشدار و اعضای شورای این شهر برگزار می‌شد، اقدام ضدفرهنگی و خلاف شئونات و عرف اخلاقی جامعه صورت گرفت. 

در بخشی از این جشنواره گروهی از دختران که گفته می‌شود جمعی از دانش آموزان دبیرستانی این شهرستان بودند به صورت هماهنگ به اجرای حرکات موزون در حضور مردان و سایر مدیران این شهرستان پرداختند که همین اقدام اعتراضات زیادی را در پی داشته است.

بازگرداندن نشاط به مناطق زلزله زده مهمترین بهانه‌ای است که به نظر می‌رسد موجب شده این اقدامات ضدفرهنگی در دستور کار برخی مدیران قرار بگیرد و به ترویج کارهایی خلاف اعتقادات و باروهای مذهبی مردم بپردازند.

به همین منظور جمعی از فعالین اجتماعی و فرهنگی استان کرمانشاه با صدور بیانه‌ای اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کرده‌اند؛ در بخشی از این بیانه‌ آمده است که « ما جوانان انقلابی استان مظلوم کرمانشاه با محکوم کردن حرکت شنیع رقاصی دختران در مراسم همایش روسای فدراسیون‌ها با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان و مسئولین استانی و شهرستانی ... این اقدام را خلاف ارزش‌های والای زن در اسلام و انقلاب دانسته و از مسئولین امنیتی و نظارتی خواستار برخورد انقلابی با عوامل این مراسم و جلوگیری از تکرار آن، در محافل آتی هستیم.
امیدواریم مسئولین دولتی زین پس بجای رقصاندن مردم اندکی به فکر خدمت به آنها و رفع مشکلاتشان باشند.»

ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین نیز با صدور بیانه‌ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد. در بخشی از این بیانه آمده است که «ما به هیچ عنوان مخالف ورزش بانوان نبوده و حتی از ورزش های بانوان که به جایگاه و شان آنها خدشه ای وارد نکند موافق هستیم...ما در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم که بابت حفظ آن خون‌های پاک و مطهری از جوانان رشید را تقدیم نموده ایم تا ارزش‌های اسلامی حفظ گردد... مسئولین باید به این نکته توجه داشته باشند که در نظام اسلامی دارای مسئولیت می‌باشند و همچنان که رهبر عظیم الشان انقلاب فرمودند علاوه بر جلوگیری از ایجاد مجامع منکراتی؛ خود نیز بایستی در ارتقاء معنویت مردم تلاش نمایند...مسئولین بایستی بدانند که با اجرای این برنامه ها قلب خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و امت حزب الله را به درد آورده اند و بایستی هر چه سریعتر برای تسکین این درد  عذرخواهی نموده و از تکرار آن اکیداً خودداری نمایند...در پایان لازم به ذکر است که وجب به وجب خاک شهرستان قصرشیرین مزین به خون مطهر شهدایی است که اگر به وصیت نامه های این عزیزان نگاهی داشته باشیم بسیار تاکید بر حفظ حجاب و ارزشهای اسلامی داشته اند.»

واکنش‌ها به این اقدام ضدفرهنگی هنوز هم ادامه دارد و به نظر می‌رسد باید اقدام لازم از سوی نهادهای نظارتی صورت بگیرد. از طرفی انتظار می‌رود که مدیران فرهنگی استان به جای آموزش حرکات موزون به دختران کرمانشاهی و اجرای نمایش در مقابل نامحرمان بر حوزه کاری و وظیفه انسانی خود تمرکز کنند. 

بعید است که خانواده‌های این دختران هم رضایت داشته باشند که فرزندان آن‌ها به جای فراگیری دانش، تبدیل به «شومن‌های» در مقابل دیدگان نامحرمان شوند!

باید دید که در روزهای آینده واکنش مدیران فرهنگی استان به این اقدام چه خواهد بود.