کد خبر: ۷۱۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 16 February 2019

در رده‌بندی منتشر شده توسط دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا، سوئیس توانست بهترین کشور جهان در سال ۲۰۱۹ لقب گیرد. همچنین کانادا بر اساس ۷۵ پارامتر مختلف، به عنوان با کیفیت‌ترین کشور برای زندگی در سراسر جهان شناخته شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به مانند سال‌های گذشته دانشگاه پنسیلوانیا با همکاری مشترک مؤسسه " وای اند آر" به رتبه‌بندی بهترین کشورهای جهان پرداخت.

بهترین کشور جهان در این گزارش بر اساس میانگین امتیاز ۸۰ کشور جهان در زمینه‌های محیط کسب و کار، رضایت شهروندان از زندگی، میزان آینده‌نگری سیاستمداران، کارآفرینی، تجارت خارجی، گردشگر پذیری، سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه خارجی و درآمد ملی رتبه‌بندی شده‌اند.

بهترین کشورهای جهان

کشور ۸.۵ میلیون نفری سوئیس با تولید ناخالص داخلی ۶۷۸.۹ میلیارد دلار در سال و متوسط درآمد سرانه ۶۲ هزار و ۱۲۵ دلار، توانست بیشترین امتیاز را در مجموع کسب کند و برای سومین سال متوالی به عنوان بهترین کشور جهان معرفی شود.

پس از سوئیس، ژاپن، کانادا، آلمان، انگلیس، سوئد، استرالیا، آمریکا نروژ و فرانسه در رده‌های دوم تا دهم بهترین کشورهای جهان قرار گرفتند.

بهترین کشورهای آسیایی

به جز ژاپن، سنگاپور در رده بندی امسال با ایستادن در رده پانزدهم جهان توانست یکی از بهترین کشورهای آسیایی لقب گیرد.

چین با ایستادن در رده شانزدهم و کره جنوبی با ایستادن در رده بیست و دوم از دیگر کشورهای مطرح آسیایی بوده‌اند.

رتبه همسایگان ایران

امارات با تولید ناخالص داخلی ۳۸۲.۶ میلیارد دلاری و متوسط درآمد سرانه ۶۸ هزار و ۶۴۶ دلار، بهترین عملکرد را در بین کشورهای منطقه داشته است و در جایگاه بیست و سوم جهان قرار گرفته است.

روسیه در رده بیست و چهارم، قطر در رده سی و یکم، عربستان در رده سی و دوم و ترکیه در رده سی و چهارم جای گرفته‌اند.

رتبه ایران

ایران با تولید ناخالص داخلی ۴۳۹.۵ میلیارد دلار و درآمد سرانه ۲۰ هزار و ۱۳۶ دلار در سال، در رده هفتاد و نهم جهان ایستاده است.

عراق با تولید ناخالص داخلی ۱۹۷.۷ میلیارد دلار و درآمد سرانه متوسط ۱۶ هزار و ۷۱۰ دلار، پایین‌تر از ایران قرار گرفته است.

آنگولا، صربستان، لبنان، پاکستان، نیجریه، بلاروس، تونس، اردن و آذربایجان دیگر کشورهایی هستند که نام‌شان در بین رتبه‌های ۷۸ تا ۷۰ جدول دیده می‌شود.

بالاترین کیفیت زندگی متعلق به کدام کشورهاست؟

همچنین طبق اعلام پایگاه خبری " یو اس نیوز اند ورلد ریپورت"، در رده‌بندی امسال از کیفیت زندگی شهروندان کشورهای مختلف بر اساس ۷۵ پارامتر مختلف، کانادا به عنوان با کیفیت‌ترین کشور برای زندگی در سراسر جهان شناخته شد.

این سومین سال متوالی است که کانادا چنین جایگاهی را تصاحب می‌کند.

برخی از فاکتورهای رده‌بندی امسال شامل فرصت‌های شغلی، استطاعت مالی شهروندان، ثبات اقتصادی، بنیان خانوادگی، توزیع عادلانه درآمد، ثبات سیاسی، امنیت، نظام بهداشتی و درمانی و همچنین نظام آموزشی بوده‌اند.

بر این اساس ۲۰ کشور برتر جهان از نظر کیفیت زندگی در سال ۲۰۱۹ عبارتند از:

۱- کانادا

۲- سوئد

۳- دانمارک

۴- نروژ

۵- سوئیس

۶- فنلاند

۷- استرالیا

۸- هلند

۹- نیوزلند

۱۰- آلمان

۱۱- بلژیک

۱۲- انگلیس

۱۳- ژاپن

۱۴- لوکزامبورگ

۱۵- ایرلند

۱۶- فرانسه

۱۷- آمریکا

۱۸- سنگاپور

۱۹- پرتغال

۲۰- چین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار