کد خبر: ۷۱۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ 19 February 2019
در تاریخ صنعت خودروسازی، مثال‌های زیادی از زشت‌ترین و بد‌ترکیب‌ترین خودرو‌های تولید شده وجود دارد که برخی از آن‌ها به دلیل این ویژگیشان به شهرت رسیده‌اند. اکثر این خودرو‌ها حاصل ایده‌های شجاعانه طراحان هستند که با امید جا افتادن زبان‌طراحی ابداعی آن‌‎ها به تولید رسیده‌اند. حال در میان ده‌ها خودروی زشتی که تا کنون تولید شده‌اند، ۵ عدد از آن‌ها مقام اول زشت‌ترین خودرو‌های جهان را دارند و در بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشته‌اند. اکثر این خودرو‌ها طراحی ناهمگونی داشته و حتی با معیار‌های زمان تولید خود نیز زشت تلقی می‌شدند. این فهرست ۵ موردی را در ادامه مشاهده می‌کنید:
 
پژو ۱۰۰۷ (تولید بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹)
 
بی‌شک پژو ۱۰۰۷ یکی از عجیب‌الخلقه‌ترین خودرو‌های تاریخ به‌شمار می‌رود. این خودرو که یک ون کوپه به‌ شمار می‌رود فلسفه تولید خودرو‌های ون را زیر سوال برده است. این خودرو که دقیقا با معیار‌های یک خودروی ون ساخته شده، طول کوتاه‌تری از ون‌های عادی دارد و تنها دارای دو ردیف صندلی کوچک با فضای داخلی محدود است. با این تفاسیر وجود درب کشویی آن هم تنها برای ردیف دوم صندلی‌ها کاملا بی‌دلیل قلمداد می‎شود. بدین ترتیب طراحی زشت پژو ۱۰۰۷ در کنار غیر کاربردی بودن آن هیچ دلیلی برای خرید آن باقی نمی‌گذارد. با این وجود نظر ۱۲۳ هزار و ۹۰۰ نفری که این خودرو را خریده‌اند محترم است!
 
زشت‌ترین خودرو‌های جهان کدامند؟! +تصاویر
 
۴- نیسان کیوب (تولید بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴)
 
این خودرو نیز یک مینی ون محسوب می‌شود که نسل اول آن از سال ۱۹۹۸ به تولید می‌رسیده و تولید آن کماکان در کشور ژاپن ادامه دارد. نیسان کیوب که نام آن به معنای مکعب است در نسل دوم بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ به بازار جهانی راه یافت، اما به خاطر طراحی جعبه‌طور خود مورد انتقاد قرار گرفت. البته خودرو‌های مکعبی از جمله پرفروش‌ترین خودرو‌های دنیا به شمار می‎روند، اما نقطه ضعف اصلی این خودرو فرم عجیب پنجره‌های آن است. به طوری که پنجره‌های کناری به صورت غیر قرینه از یک طرف به شیشه عقب متصل شده‌اند. فضای داخلی نیز تعریف چندانی ندارد و داشبورد ناهمگون و مرتفع آن، ارتباط خوبی با طراحی بیرونی خودرو برقرار نکرده است.
 
زشت‌ترین خودرو‌های جهان کدامند؟! +تصاویر
 
۳- کرایسلر PT کروزر (تولید بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰)
 
یکی از مشهور‌ترین خودرو‌های زشت دنیا که بر سر مقام اول بودن آن در لیست زشت‌ترین‌ها همیشه بحث بوده است! کرایسلر PT کروزر با بهره‌گیری از طراحی الهام گرفته از خودرو‌های دهه ۱۹۳۰ میلادی، یک معجون نا‌موزون به‌ وجود آورده که این خودرو را در لیست زشت‌‎ترین خودرو‌های تاریخ قرار می‎دهد.
 
زشت‌ترین خودرو‌های جهان کدامند؟! +تصاویر
 
۲- فیات مولتیپلا (تولید بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴)
 
در بسیاری از وب‌سایت‌های معتبر و مشهور، فیات مولتیپلا به عنوان زشت‌ترین خودروی جهان شناخته می‌شود. خودرویی که بسیاری از افراد مشهور از زشتی آن به عنوان کنایه در برنامه‌های تلویزیونی نیز استفاده کرده‌اند. تولید این خودرو در اصل بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ بوده است، اما نمونه قبل فیس‌لیفت مورد بحث، تا سال ۲۰۰۴ تولید شده است. اصلی‌ترین نکته‌ای که مولتیپلا را در زشتی بی‌مانند می‌کند، ناهمگونی قسمت سقف و شیشه‌های مرتفع خودرو با بخش بدنه است. موضوعی که در نسخه فیس‌لیفت فورا برطرف شد. همچنین فضای داخلی نیز شبیه یک میز کار شلوغ و نامرتب طراحی شده تا کاملا با نمای بیرونی خودرو هماهنگ باشد! مولتیپلا یک خودروی کاربردی، جادار و ارزان به شمار می‎رود که در زمان تولید خود در کنار فروش بالا، در ناوگان تاکسی‌رانی و آمبولانس نیز نقش ایفا کرده است.
 
زشت‌ترین خودرو‌های جهان کدامند؟! +تصاویر
 
 
۱- پونتیاک آزتک (تولید بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵)
 
پونتیاک آزتک یک نماد و سنبل زشتی در دنیای خودرو به شمار می‌رود! این خودرو در لیست ۱۰۰ خودروی زشت تاریخ، با اقتدار مقام اول را کسب نموده است. طراحی بدنه با خطوط شکسته به همراه چراغ‌های دو تکه عجیب‌الخلقه جلوی اتومبیل، هر رهگذری را به تعجب وا می‌دارد. معروفیت پونتیاک آزتک زمانی شدت گرفت که این خودرو به عنوان خودروی شخصیت "والتر وایت"، ستاره سریال "بریکینگ بد" انتخاب شده بود. این شهرت تا جایی ادامه یافته که چند تن از طرفداران این سریال با خرید پونتیاک آزتک به رنگ خاکی و تزیین آن، دقیقا نمونه مشابه مورد استفاده در سریال را ساخته‌اند.
 
زشت‌ترین خودرو‌های جهان کدامند؟! +تصاویر
 
 
گزارش از میلاد احمدی
 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
ضایع ترینش بیاد توی ایران بالای 500میلیون پولشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار