کد خبر: ۷۱۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 17 February 2019

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستس زاهدان گفت: دولت پاکستان باید پاسخگوی اقدام تروریستی زاهدان باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 28 بهمن) پارلمان، در نطق پیش از دستور خود ضمن محکوم کردن حادثه تروریستس زاهدان که منجر به شهادت 27 تن از نیروهای سپاه پاسدارن شد، گفت: شهادت برادران مجاهد سپاه در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان، ملت ایران را داغدار کرد که به خانواده‌های آنها تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه و دستگاه امنیتی باید حادثه تروریستی زاهدان را با جدیت پیگیری و رسیدگی کنند، اظهار داشت: دولت پاکستان، باید پاسخگوی این اقدام باشد که از سرزمین این کشور گروه تروریستی، حادثه سیستان و بلوچستان طراحی‌های خود را انجام و به آن عمل کرده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: در این مقطع پاکستان نمی‌تواند غیرمسئولانه عمل کند و با تمام احترامی که برای دولت همسایه پاکستان قائل هستیم، اینگونه رفتارها سطح همکاری دو کشور را به شدت مخدوش می‌کند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه اقدام عجولانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در کنفرانس سبک ورشو نشانگر دست خالی آنها بود، تأکید کرد: نتیجه این همه سروصدا چند سخنرانی تکراری و بی‌محتوا بود که نشان داد آمریکا ملعبه دست یک گروهک تروریست قرار گرفته و با تخیلات در صحنه دیپلماسی ظاهر شده است، بیش از آنکه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایران فضاسازی کنند، خود را در قلمرو بین‌المللی نفله و بی‌مقدار کردند.

وی همچنین با اشاره به بیانیه "گام دوم انقلاب" که از سوی مقام معظم رهبری منتشر و تبیین شد، گفت: این پیام از محتوای غنی برای آینده انقلاب اسلامی برخوردار است و اجزای منسجم آن، مسیر حرکت کشور را برای حکمرانان و ملت مشخص می‌کند.

رئیس مجلس اضافه کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای تحقق این پیام اقدامات لازم را طراحی و در اختیار کمیسیون‌های تخصصی قرار دهد.

لاریجانی همچنین در پایان از حضور شگفت‌انگیز ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن تقدیر و خاطرنشان کرد: این حضور ارزشمند و ذی‌قیمت برای منافع و امنیت ملی کشور است که با هوشمندی ملت عزیز ایران تحقق یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار