کد خبر: ۷۱۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷ 18 February 2019

دبیر اجرایی هشتمین همایش بیوانفورماتیک ایران گفت: این همایش روز دوشنبه در سرسرای آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه زابل به مدت سه روز برگزار می شود.

دکتر زیبا سوری نظامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیوانفورماتیک دانشیست که امروزه از اهمیت بسزایی در زیست شناسی نوین برخوردار است.
وی ادامه داد: بیوانفورماتیک از جمله علوم منحصر به فردی است که در بیوتکنولوژی، داروسازی، پزشکی، نانوتکنولوژی و سایر علوم وابسته کاربرد زیادی دارد.
دبیر اجرایی هشتمین همایش بیوانفورماتیک ایران تصریح کرد: این رشته یکی از رشته های مهم دانشگاهی است و فقط در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد.
وی افزود: محدود دانشگاه هایی این رشته را تدریس می کنند که دانشگاه زابل یکی از این دانشگاه هاست.
سوری نظامی در مورد تعداد مقالات ارائه شده به این همایش نیز گفت: با توجه به بعد مسافت و مشکلاتی از این دست 100 مقاله به این همایش ارسال که 25 مورد آنها به سخنرانی و 6 مورد سخنرانی کلیدی منتخب شده است.
وی ادامه داد: افراد بزرگ و سرشناس دانشگاهی از بیشتر مناطق کشور من جمله تهران، اصفهان، شیراز در این همایش حضور دارند.
دبیر اجرایی هشتمین همایش بیوانفورماتیک ایران محورهای همایش را داده کاوی در زیست شناسی، زیست شناسی تکاملی محاسباتی، بیو انفورماتیک ساختاری، کشف و طراحی محاسباتی دارو، آنالیز شبکه زیستی، آنالیز داده های نسل جدید توالی یابی، مدل سازی ریاضی و آماری در زیست شناسی عنوان کرد.
وی همچنین هدف از برگزاری این همایش را مشارکت دادن تمام افرادی دانست که در سراسر کشور در حال انجام کارهای بیوانفورماتیک هستند تا یکدیگر را بشناسند، کارهای یکدیگر را مشاهده کنند و به تبادل نظر با یکدیگر بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار