معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال جشن ملی نیکوکاری با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، ایجاد تعامل و ارتباط با مراکز دولتی، علمی، دانشگاهی، اقتصادی، تجاری، خیران، صنوف و سایر ظرفیت‌های بومی و محلی از ۱۲ تا ۱۷ اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۱۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳ 20 February 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال جشن نیکوکاری از ۱۵ تا ۱۷ اسفندماه به مدت سه روز در سطح مدارس، پایگاه‌های اصلی و میعادگاه‌های نماز جمعه استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مهدی میرامامی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال جشن ملی نیکوکاری با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، ایجاد تعامل و ارتباط با مراکز دولتی، علمی، دانشگاهی، اقتصادی، تجاری، خیران، صنوف و سایر ظرفیت‌های بومی و محلی از ۱۲ تا ۱۷ اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: سال گذشته براساس اقدامات انجام شده با همکاری ادارات کمیته امداد شهرستان در جشن نیکوکاری هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جمع آوری و امسال طبق برنامه عملیاتی و الزامات اجرایی برگزاری این جشن تاکنون مردم نیکوکار سیستان و بلوچستان بیش از سه میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند به طوری که ۴۵ درصد درآمدمردمی سال گذشته به دست آمده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سال‌جاری جشن نیکوکاری با شعار « عیدی برای همه» برگزار می‌شود، ادامه داد: براساس دستورالعمل دفتر مرکزی در مرحله اول برگزاری جشن نیکوکاری تمام مدارس برخوردار در این جشن مشارکت دارند.

میرامامی یادآور شد: در این زمینه ۳۲۲ مدرسه و آموزشگاه برای اجرای طرح جشن نیکوکاری در شهرستان‌ها و ۲۲۵ نفر نیرو شرکت‌کننده در این برنامه مشارکت می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های جشن نیکوکاری سال‌جاری با هدف مشارکت دادن گروه‌های مختلف جامعه این جشن ملی، بسترسازی مناسب به منظور مشارکت طبقات مختلف جامعه در کمک رسانی به محرومان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بالقوه سطح جامعه و ایجاد زمینه پویا و ملحوظ کردن خواسته‌ها، انتظارات و توقعات جامعه برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: بهره گیری از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، بخشداران، دهیاری‌ها و سایر دستگاه‌های اداری و ایجاد زمینه حضور موثر مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه همسو برای هم‌افزایی کمک به نیازمندان از دیگر برنامه‌های در دستورکار این نهاد است.

میرامامی با اشاره به راه‌اندازی هشت مرکز نیکوکاری در هفته احسان و نیکوکاری در سطح شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان، اعلام کرد: دیدار و دل‌جویی با خانواده‌های ایتام و بی‌سرپرست در هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد همزمان با ۱۴ اسفندماه با همکاری ادارات کمیته امداد شهرستان‌های سطح این استان برنامه‌ریزی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار