رئیس سازمان نظام مهندسی قم گفت: پنج هزار و 90 مهندس در رشته های مختلف از جمله عمران، مکانیک، راه و شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک دراین استان به ارائه خدمت مشغول می باشند.
کد خبر: ۷۱۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۱ 23 February 2019

به گزارش تابناک قم، امین مقومی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس اظهار داشت: حوزه فنی مهندسی استان در سال های اخیر موفق شده در زمینه اجرای مقررات ملی و صدور شناسنامه فنی ساختمان که متضمن حفظ حقوق شهروندی وهمچنین حقوق بهره برداران ساختمانی است، رتبه نخست کشور را کسب کند.

وی توسعه خدمات الکترونیک و کاهش مراجعه های مردم به این سازمان را یکی از جدی ترین سیاست های نظام مهندسی دانست و افزود: امیدواریم سال آینده سازمان نظام مهندسی الکترونیک را شاهد باشیم.

مقومی با اشاره به اینکه خدمات نظام مهندسی در مساجد، حسینیه ها و بقاع امامزادگان به صورت رایگان ارائه می شود، افزود: مهندسان استان در ارائه خدمات فنی افتخاری در بقاع متبرکه حضوری پررنگ دارند و به تبع آن با آستان مقدس حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و ستاد عتبات عالیات نیز همکاری هایی را داریم.

وی بیان کرد: در حوزه مسکن محرومان و ایثارگران هم خدمات خاصی ارائه می شود که این قشر نیز از خدمت مهندسی محروم نگردند.

وی یادآور شد: سازمان نظام مهندسی قم همچنین در سه حوزه نظارت، آموزش و اخلاق هزینه می کند و دبیرخانه اخلاق مهندسی کشور در این استان قرار دارد.

مقومی کقت: به تازگی طرحی در خصوص کارگران ساختمانی آغاز شده و نظارت مستمر و دقیقی بر عملکرد مهندسان صورت می گیرد، تا قبل از هرگونه مشکل به آن رسیدگی شود.

رئیس نظام مهندسی قم همچنین مساعدت شهروندان را در کاهش بیش از پیش تخلف های ساختمانی ضروری دانست و گفت: توجه به ایمنی و کیفیت ساخت و ساز در شهر را فقط منحصر به خانه و محیط زندگی خود ندانیم، و در این خصوص مردم و مهندسان باید همکاری های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع بازنگری نظام مسکن و شهرسازی با محوریت خانواده گفت: مقوله سبک زندگی از بندهای بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب تحت عنوان گام دوم انقلاب است، و یکی از مسائلی که به تغییر سبک زندگی منجر خواهد شد، نیز همین بازنگری در نظام مسکن و شهرسازی است.

وی تاکید کرد: باید در این خصوص گام های موثر برداشته شود و ما نیز ضمن لبیک به فرمان رهبری آمادگی داریم در کنار مسئولان کارهای خوبی در این زمینه انجام گردد تا در دهه پنجم انقلاب این دستور با قرار گرفتن در اولویت های کاری مسئولان به نتیجه و ثمر برسد.

همچنین در نماز جمعه این هفته قم در آستانه پنجم اسفندماه سالروز تولد خواجه نصرالدین طوسی و روز بزرگداشت مقام مهندس، اعضای هیات مدیره نظام مهندسی قم در قالب میز خدمت به سوال های نمازگزاران در عرصه ساخت و ساز پاسخ دادند.
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار