امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با بیان این که در نگاه اسلام زن عامل مهمی برای رسیدن به خداست، گفت: زن در جامعه اسلامی محور توسعه و پیشرفت خانواده‌ است.
کد خبر: ۷۱۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 25 February 2019

در جریان دیدار با جمعی از بانوان مشاور مدیران کل، بانوان دهیار و زنان فعال اجتماعی و فرهنگی استان، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن، با بیان این که انقلاب اسلامی به تبعیت از دین مبین اسلام جایگاه زن را والا و به بهترین شکل می‌داند، اظهار کرد: نگاه امام خمینی(ره) به زنان در جامعه اسلامی نگاهی الهی و ارزشمند بود.

وی با بیان این که زنان در جامعه اسلامی وظایف سنگین تربیت نسل آینده را به عهده دارند، افزود:‌ زنان عامل رشد و توسعه فرهنگی جامعه هستند.

امام جمعه یزد در ادامه زنان را مکمل جامعه دانست و گفت: در دنیای غرب نگاه به زنان تبلغیاتی و در دین اسلام زن عاملی مهمی برای رسیدن به خدا است.

ناصری‌یزدی با بیان این که خداوند به انسان دو مسئولیت اجتماعی و دینی را واگذار کرده است،‌ تصریح کرد: تمام افراد اعم زنان و مردان نسب به دو مسئولیت اجتماعی و دینی در جامعه اسلامی مسئول هستند.

این مسئول با اشاره به این که عنصر وجودیت زنان سرشار از ارزش‌های عالی و معنوی است، خاطرنشان کرد: خداوند دوست دارد زنان در جامعه اسلامی پاک و منزه باشند و تفکر غربی با توطئه‌های شوم فرهنگی به دنبال گناه کار کردن این قشر مهم و تأثیر گذار در جامعه است.

ساعت کاری بانوان کارمند چهار ساعت کم شود

نماینده ولی فقیه در استان یزد زنان را محور توسعه و پیشرفت خانواده دانست و بیان کرد:‌ حفظ و حراست از وحدت و یکپارچگی خانواده مهمترین رسالت زنان در جامعه اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان و دست‌اندرکاران ادارات، ‌تأکید کرد: مدیران باید ساعت کاری بانواد در ادارات را چهار ساعت کاهش دهند.

امام جمعه یزد کاهش ساعت کاری بانوان در ادارات را راهی مناسب برای تقویت یکپارچگی خانواده عنوان کرد و افزود:‌ اگر زنان شاغل زودتر از محل کار به خانه بروند فرصت مناسبی برای فعالیت‌های گروهی خانواده ایجاد می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار