وزیر راه، مسکن و شهرسازی در بازدید از سومین قطب پتروشیمی ایران:
محمداسلامی وزیر راه مسکن و شهرسازی در بازدید از سومین قطب پتروشیمی کشور در شهرک پتروشیمی مکران چابهار گفت تخصیص روزانه 30 میلیون متر مکعب خوراک گاز طبیعی از طرف وزارت نفت به طرح‌های مستقر در این شهرک بیانگر حمایت دولت از هاب سوم پتروشیمی کشور در این منطقه می‌باشد.
کد خبر: ۷۲۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ 28 February 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، وزیر معین دولت در امور سیستان و بلوچستان گفت استثنا شدن بندر چابهار از تحریم های ظالمانه آمریکا فرصتی برای پتروشیمی مکران است که طرح آن بر اساس صادرات تدوین شده و باید از این فرصت به خوبی بهره‌مند شود.
محمد اسلامی که به همراه استاندار سیستان و بلوچستان از شهرک پتروشیمی مکران و طرح‌های مستقر در آن بازدید می کرد افزود: امروزه با توسعه مراکز تحصیلات عالی در استان سیستان و بلوچستان، شاهد نسلی از جوانان مستعد بلوچ با تحصیلات عالی و آماده جذب بازار کار هستیم که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ عظیم در طرح‌هایی نظیر پتروشیمی مکران می‌توان انتظار توسعه پایدار در منطقه را داشت.
وی همچنین ضمن بیان راهکارهایی برای تامین مالی طرح‌های مستقر در سومین هاب پتروشیمی کشور (بعد از ماهشهر و عسلویه) بیان داشت امروزه شاهد نقدینگی سرگردان در دست مردم هستیم که هجوم این حجم عظیم نقدینگی معضلاتی در بخش های مختلف اقتصادی ایجاد نموده است که اگر مگاپروژه‌هایی نظیر پتروشیمی مکران بتوانند از طریق روش‌هایی چون فرابورس این نقدینگی را جذب کنند، علاوه بر تامین مالی طرح، صاحبان سرمایه را نیز در عواید طرح شریک می‌کنند که مشارکتی برد-برد محسوب می‌شود.
گفتنی است در این دیدار علیرضا منیری ابیانه مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران و عباس وفایی زنوز معاون مدیرعامل شستان (سرمایه‌گذار اصلی طرح) ضمن بیان آخرین وضعیت پروژه، به برخی موانع پیش روی سرمایه‌گذاران که مناسب است دولت نسبت به تسهیل آنها اقدام نماید اشاره کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار