کد خبر: ۷۲۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 06 March 2019

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به آخرین آیه سوره آل عمران، راه رستگاری را در ایستادگی و مقاومت در مقابل سختی ها و مشکلات زندگی خواند و اظهار کرد: در روایات آمده است، وقتی دشمن به دنبال نفوذ و ضربه زدن به یک کشور و جامعه است باید شاهد مقاومت دسته جمعی مردم آن جامعه باشیم.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی ـ که در چهارمین مجمع عمومی جمعیت نیک اندیشان ایران اسلامی سخن می گفت ـ با تأکید بر لزوم حفاظت و حراست از مرزهای فیزیکی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... کشور در مقابل دشمنان، افزود: دشمنان این نظام درصددند که فضای اقتصادی کشور را پرنوسان نشان دهند و آن را با مشکل مواجه بسازند. هدف آنها از دنبال کردن این موضوع، ناامید ساختن مردم ما از آینده کشور و زیر سؤال بردن استقلال ماست.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تصریج کرد: دشمنان نظام تلاش دارند، فضای اجتماعی را متشنج و بخش های مختلف جامعه را تجزیه کنند و همچنین فضای فرهنگی کشور را آلوده سازند. در چنین شرایطی باید علاوه بر توکل به خدا، دسته جمعی در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

وزیر خارجه شاه که حزب‌اللهی نیست تا از جمهوری اسلامی تعریف کند/ دلیل عصبانیت دولت آمریکا و ترامپ از مردم ایران/ مشکلات وجود دارد و باید برای حل آن چاره‌اندیشی کرد

وی با بیان اینکه حرکت منسجم سیاسی یک کار ارزشمند و مغتنم است، گفت: احزاب و تشکل ها باید از همه قشرهای جامعه به ویژه نسل نحبه و جوان بهره بگیرند، چون در اوضاع کنونی کشور ما نیازمند تزریق انرژی جدید در بدنه جامعه هستیم و برای حل مشکلات کشور باید از جوانان بهره بگیریم.

حجت الاسلام پورمحمدی به انتشار بیانیه «گام دوم» انقلاب که از سوی رهبری تبیین شده است، اشاره کرد و افزود: این موضوع، اقدام ارزشمند و بزرگی است. آقا در این بیانیه اشاره کردند که ما قبلا چه بوده ایم و اکنون چه هستیم، حتی نقاط ضعف و قوت هم در این بیانیه به روشنی مورد اشاره قرار گرفته است، ولی در قیاس با گذشته و اینکه پیش از انقلاب چه بوده ایم و اکنون در کجاییم بسیار مهم است.

وی یادآوری کرد: اکنون دو نسل بعد از ما که دوران انقلاب و جنگ را تجربه کرده ایم، آمده اند که هیچ یک از این دو واقعه را ندیده اند. لذا ما باید واقعیت ها را به آنها منتقل کنیم. الان جوان ما می گوید این چه وضعیتی است که بزرگ ترها هم دارند سؤال و انتقاد می کنند. باید به خوبی اشاره کرد که تمام واقعیت اجتماعی ما آنچه اکنون می بینیم نیست و این فقط بخشی از آن است.

مشاور رئیس قوه قضائیه با ذکر یک مثال در مورد اینکه قبلا چه بوده ایم و اکنون چه هستیم، توضیحاتی داد و افزود: این روزها «اردشیر زاهدی» که پدرش ارتشبد زمان رضا شاه و خود او نیز شوهر خواهر شاه، مدتی وزیر امور خارجه طاغوت، سفیر ایران در انگلستان و در سال های پایانی حکومت پهلوی سفیر ایران در آمریکا بود، به تازگی مصاحبه ای را در «واشنگتن پست» انجام داده است که نکات قابل تاملی را می توان در آن دید.

وی گفت: قطعا اردشیر زاهدی، یک عنصر انقلابی و حزب اللهی نیست، بلکه عضو ارشدی از رژیم طاغوت است. او گفته که مخالفان جمهوری اسلامی اجیر شده دشمنان ملت ایران و مواجب بگیر و مزدور آنها هستند. او از ترامپ، اسرائیل، عربستان، داعش، یمن و ... سخن به میان می آورد و خطاب به خبرنگار رسانه آمریکایی می گوید که چه کسی در این دنیا داعش را سر جایش نشاند؟ مگر غیر از جمهوری اسلامی کسی چنین کاری کرد؟

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه اردشیر زاهدی در این مصاحبه خطاب به مصاحبه کننده آمریکایی می گوید که شما در فلسطین، یمن و دیگر نقاط دنیا به راحتی آدم می کشید و جان انسان ها برای تان اهمیت ندارد، عنوان کرد: او همچنین در این مصاحبه می گوید که من به دولت و کشور افتخار می کنم حالا که می بینم امنیت آن حفظ شده، مردمش و جوانانش با سواد شده اند، پشرفت ها حاصل شده، جوانان ایران می توانند کشور را به واسطه تخصصی که کسب کرده اند، اداره کنند و دیگر نیازی به خارجی ها ندارند. پس اینکه چه بوده ایم و چه شده ایم خیلی مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: در این چهل سال خیلی کارها شده و باید دید، چه اتفاقات عظیمی افتاده است. درست است که بخشی از مشکلات حاصل مدیریت های نادرست و بی کفایتی هاست، موفقیت هایی به دست آمده که حاصل تلاش مدیریت ها و مردم است. البته قبول داریم که گرانی ها، برخی مشکلات، کمبود و قصور در وزارتخانه ها، قوه قضائیه و سایر ارکان وجود دارد که باید آنها را رفع کنیم.

وزیر سابق دادگستری تأکید کرد: باید واقعیت ها را مطرح و مشکلات کشور را بدون هرگونه مسامحه ای دنبال کرد. برای بهبود وضعیت کشور و مردم باید در ادامه گام اول انقلاب، گام های دوم و بعدی را برداشت تا وضعیت کشور را بهبود بخشید.

وی با تشریح این موضوع که نگاه ما به مشکلات کشور باید چگونه باشد، ادامه داد: ما مشکلات اجتماعی در کشور داریم، اما از بعد کلان که نگاه می کنیم، کشور و جامعه ای منسجم و خانواده مدار هستیم، در حالی که در دنیا از این بابت مشکلات زیادی وجود دارد. محور بودن خانواده موضوعی مهم است. بیشتر نقاط دنیا در حال بی هویتی و خارج شدن از محور بودن مادران و زنان هستند که این مشکل بزرگی در بعد اجتماعی است.

حجت الاسلام پورمحمدی به مهم ترین دستاورد سیاسی جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: نرخ مشارکت مردم ما در انتخابات های مختلف جزو بالاترین نرخ های جهانی است. برای انتخابات شوراها میانگین مشارکت در کشورهای دنیا زیر 40 درصد، برای انتخابات پارلمان زیر 50 و برای ریاست جمهوری زیر 60 درصد است، در حالی که نرخ مشارکت در انتخابات های مختلف در ایران بالای این میانگین هاست و این نشان دهنده نشاط سیاسی جامعه ماست.

 

وزیر خارجه شاه که حزب‌اللهی نیست تا از جمهوری اسلامی تعریف کند/ دلیل عصبانیت دولت آمریکا و ترامپ از مردم ایران/ مشکلات وجود دارد و باید برای حل آن چاره‌اندیشی کرد

وی گفت: فضای بازی برای گفت و گو و نقد در کشور ما وجود دارد. مردم به راحتی رئیس جمهور و دولت را نقد می کنند که در همین جلسه هم شاهد آن بودیم، آیا کسی پس از انتقاد یقه شما را می گیرد؟ شما چهل سال پیش نمی توانستید به پاسبان سر کوچه انتقادی بکنید؟

وزیر پیشین کشور با بیان اینکه امروز هیچکس در دنیا جرأت نمی کند که خلاف نظر و سخن آمریکا اقدامی انجام بدهد، یادآور شد: نه در اروپا و نه در آسیا هیچ یک از کشورها چنین جرأتی ندارند. در جلسه اخیر ترامپ با رهبر کره شمالی او یکباره وسط جلسه بلند می شود و بدون اینکه احترامی برای طرف مذاکره اش قائل باشد، می گوید که مذاکرات بی نتیجه است و جلسه را ترک می کنند. این نشان دهنده استکبار و تکبر آنها در مقابل کشورهای دنیاست.

وی اظهار کرد: امروز ترامپ و دولت آمریکا از مردم ایران عاصی شده اند. آنها می گویند چرا مردم و حکومت ایران ما را تحقیر می کنند. می گویند ما پولدارترین کشور دنیا هستیم و بیشترین نفوذ سیاسی و اقتصادی را در جهان داریم، چرا باید مردم ایران «مرگ بر آمریکا» بگویند؟ چرا به ما «شیطان بزرگ» می گویند؟ مردم ایران افول سیاسی آمریکا را با این رفتارشان رقم زده اند. البته ما در کنار این موضوعات حتما باید به فکر مشکلات مردم باشیم و برای رفع آن تلاش کنیم.

حجت الاسلام پورمحمدی با تأکید بر اینکه اگر می خواهیم وضعیت ایران را بدانیم که در چه شرایطی است، باید از بالا صحنه را دید، افزود: این برای ما سخت است، اما یک راه ساده برای آن می گویم. وقتی ترامپ می خواهد برای ایران تصمیمی بگیرد، با شعار 22 بهمن و صدا و سیما و روزنامه ها تصمیم نمی گیرد. حتی نتانیاهو، اروپا و عمله های آنان در منطقه نیز چنین تصمیم نمی گیرند. اگر می خواهید واقعیت را بدانید، این است که همه آنها از شما (مردم ایران) و آینده شما خیلی نگرانند.

به گفته وی، ما به گذشته خودمان که نگاه می کنیم و دستاوردها را که می نگریم، مشکلات و ضعف های زیادی را داریم، اما به دشمن که نگاه می کنیم متوجه می شویم که ملت ایران تاکنون گام های بلند و موفقی در عرصه های مختلف برداشته است. آنها هم از این نگرانند که ملت ایران می تواند خودش مشکلات را حل کند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارزبا بیان اینکه احزاب باید نیرو تربیت کنند و در کنار انتقاداتی که دارند، پیشنهادهای خود را برای بهبود وضعیت و اصلاح امور ارائه کنند، گفت: البته توجه داشته باشید که صرف بیان انتقاد بدون ارائه پیشنهاد و داشتن عزم برای بهبود و سازندگی مخرب است. حتی اگر انتقادی از دولت وجود دارد، بدون پیش بینی، آینده نگری و راه حل دادن درست نیست مطرح شود، چون صرف بیان انتقاد آدم را سست، ناامید و تحقیر می کند.

وی در پایان به فراز پایانی بیانیه «گام دوم» که رهبر انقلاب آن را نقشه راه ادامه انقلاب و کشور دانسته اند، اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان در سطرهای پایانی این بیانیه خطاب به جوانان می گویند، «توصیه من امید و نگاه خوش بینانه به آینده است که بدون آن نمی توان هیچ گامی برداشت.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار