احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم آغاز طرح غرس ۸ هزار نهال در بوستان ولایت زاهدان ضمن تبریک این ایام به هم استانی های عزیز به خبرنگاران گفت: درختکاری عملی است که باقیات و صالحات را به دنبال دارد و با کاشت درخت نه‌تنها فرهنگ درختکاری و نگهداشت طبیعت را رواج می دهیم بلکه به داشتن هوای پاک نیز کمک می کنیم.
کد خبر: ۷۲۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵ 07 March 2019

به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم افزود: چنانچه کشوری در دنیا کمتر از ۲۵ درصد جنگل و مرتع داشته باشد در شرایط بحرانی به سر می‌برد و سهم کشور ما در این حوزه ۷ و نیم درصد می باشد با توجه به اینکه سرانه هر نفر در دنیا ۸ دهم هکتار فضای جنگل و مرتع می باشد و این سرانه در کشور ما ۲دهم است، لذا با سرانه جهانی تفاوت بسیاری داریم و این مهم توجه بیشتر مسئولین مربوطه و مردم را به امر درختکاری و توسعه مرتع و جنگل می‌طلبد.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه یک درخت اکسیژن ۱۰ نفر را در سال تامین می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به رشد صنعتی کشور و استفاده از وسایل نقلیه و سایر مواردی که به طبیعت آسیب می رساند؛  توجه به درختکاری و داشتن طبیعت پاک امری ضروری می باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به تأثیر مستقیم جنگل و مراتع بر میزان بارندگی اشاره کرد و بیان داشت: مکان هایی که جنگل و مرتع زیاد دارند علاوه بر افزایش بارندگی در آن نواحی، این موضوع به افزایش قدرت نفوذ آب در زمین و ازدیاد آبهای زیرزمینی نیز کمک می کند.

موهبتی با اشاره به اقلیم خشک استان گفت: استان ما نسبت به میانگین کشوری شرایط بدتری دارد و ضروری است همه مردم استان به امر کاشت درخت و نهال اهتمام ورزند و هر کس به اندازه توان در این حوزه نقش خودش را ایفا کند.

 وی به موضوع موافقت مقام معظم رهبری با برداشت اعتبار از صندوق توسعه ملی با هدف اصلاح در حوزه آبخیزداری در کشور اشاره کرد و عنوان داشت:  آمادگی داریم به کسانی که داوطلب مشارکت در حوزه آبخیزداری هستند، اعتبارات ,تسهیلات و زمین‌هایی که بستر مناسب آبخیزداری را دارند واگذار نماییم زیرا آبخیزداری هم در نگهداشت آب مفید است و هم از تخریب طبیعت و روند آب‌های سیل‌آسا نیز جلوگیری می نماید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین متولی این امر در کشور و استان مشارکت مردم را در امر احیا، توسعه جنگل و مراتع و آبخیزداری به حداکثر برسانند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار