با سپری شدن ششمین روز فروردین که روزی همراه با استرس و هراس فراوان بود، هفتمین روز سال نو در حالی آغاز شده که آسمان بسیاری از نقاط کشورمان آفتابی شده و بارش ها در آنها به رگبار بهاری تقلیل یافته است. وضعیتی که که البته به معنای عبور کامل از شرایط اضطراری نیست و از آن مهم تر، مداومت زیادی نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۲۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 27 March 2019
از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»، با سپری شدن ششمین روز فروردین که روزی همراه با استرس و هراس فراوان بود، هفتمین روز سال نو در حالی آغاز شده که آسمان بسیاری از نقاط کشورمان آفتابی شده و بارش ها در آنها به رگبار بهاری تقلیل یافته است. وضعیتی که که البته به معنای عبور کامل از شرایط اضطراری نیست و از آن مهم تر، مداومت زیادی نخواهد داشت.
 
کافی است بدانیم موج جدیدی از بارش ها به زودی از غرب کشورمان وارد کشور خواهد شد تا دریابیم چرا بحران پایان نیافته و می بایست کماکان با نهایت دقت و توجه، هشدارها و اخطارهای مسئولان را مد نظر قرار داد و علاوه بر آن، در گوشرد کردن این هشدارها به اطرافیانمان، به ویژه آنهایی که در سفرند کوشا باشیم.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت ترافیکی راه های کشور را این گونه تشریح کرد: محور‌های مواصلاتی در برخی از استان‌ها، به ویژه خراسان رضوی و خراسان شمالی لغزنده است و در محور‌های استان آذربایجان شرقی، میانه‌-زنجان، سراب-تبریز، هشت‌رود-زنجان و ارتفاعات هراز و فیروزکوه شاهد بارش برف هستیم.

وی افزود: محور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی، گیلان، لرستان و هرمزگان بارش باران دارند و همچنین در اکثر محور‌های استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و جنوب استان سیستان و بلوچستان دلگان-ایرانشهر و محور بزمان بارش باران وجود دارد. همچنین مه‌گرفتگی در اغلب محور‌های استان‌های خراسان شمالی، اردبیل، زنجان و همدان مشاهده می‌شود. در محور‌های توتکستان-شاهرود و محور اسالم-خلخال نیز تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

رحمانی در ادامه گفت: ترافیک در کلیه محور‌های مواصلاتی کشور روان است، اما راه‌های اصلی و فرعی در استان‌های خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، سمنان و خوزستان به دلیل بارش‌های اخیر مسدود است و تلاش برای بازگشایی ادامه دارد. چالوس همچنان مسدود است، اما هراز و فیروزکوه بازگشایی شده است.
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۷ فروردین ۹۸

آخرین وضعیت آب و هوا

آن گونه که سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده، امروز شاهد رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، آب گرفتگی معابر عمومی، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، جزایر خلیج فارس و برخی نقاط خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهیم بود.

بر اساس این پیش بینی، در استان‌های سمنان و قم و وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک انتظار می‌رود و همچنین در استان‌های سیستان وبلوچستان و شرق کرمان کاهش کیفیت هوا در پیش خواهد بود.

از این رو به هموطنان گرامی توصیه می‌شود ضمن توجه به اخبار و هشدار‌های هواشناسی، در صورت ضرورت به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت نموده و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری نمایند.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و دو روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود:
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۷ فروردین ۹۸
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۷ فروردین ۹۸
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۷ فروردین ۹۸
 /ع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار