مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به همزمانی برخی روزهای نوروز با ایام رحلت و شهادت، برنامه‌های شاد فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان لغو و پس از این ایام برنامه‌ها تا روز مبعث حضرت رسول(ص) ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۳۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ 31 March 2019

حسین مسگرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای ایام تعطیلات نوروزی تاکنون برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و ادارات تابعه در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شده که مورد استقبال میهمانان به ویژه مردم استان قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با تشریح برنامه‌های فرهنگی و هنری در ایام نوروز در استان افزود: این برنامه‌ها با همکاری انجمن‌های فرهنگی وهنری، میراث فرهنگی، شهرداری، فرمانداری‌ها و سایر ادارات و دستگاه‌ها در شهرستان‌ها اجرایی شده است.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های نوروزی در مرکز استان و شهرستان‌ها همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی (ع) آغاز شده و در شب وفات حضرت زینب(س) برنامه شعرخوانی وسوگواری در شهرستان‌های استان اجرا شده است.

مسگرانی با اشاره به شب شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع)، خاطرنشان کرد: به دلیل همزمانی شهادت با روز ١٢ فروردین، برنامه سوگواری و شعرخوانی در اکثر شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به برپایی غرفه این  اداره‌کل با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: در این غرفه که در ورودی شهرها برپا شده، فرهنگ و هنرمردم سبستان و بلوچستان به مسافران نوروزی معرفی می‌شود.

وی به ایام رحلت و شهادت اشاره کرد و گفت: با توجه به همزمانی برخی روزهای نوروز با رحلت حضرت زینب(س) و شهادت امام موسی کاظم(ع)، برنامه‌های شاد لغو و پس از این ایام برنامه‌ها تا روز مبعث حضرت رسول(ص) ادامه خواهد داشت.

مسگرانی خاطرنشان کرد: برنامه‌های نوروزی در شهرهای زابل، زهک، نیمروز، هیرمند، هامون، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان، سرباز، فنوج، قصرقند، کنارک، نیکشهر، چابهار، میرجاوه و دلگان در حال برگزاری است که در شهرستان‌های ایرانشهر و چابهاراستقبال بیشتری از برنامه‌های فرهنگی و هنری از سوی میهمانان نوروزی و مردم شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار