معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی گفت: امسال بر اساس ظرفیت‌های قانون بودجه، دولت این امکان را دارد که 65 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها را تسویه کند.
کد خبر: ۷۳۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 20 April 2019
امسال دولت 65 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها را تسویه خواهد کرد

به گزارش تابناک آذربایجان غربی عباس معمارنژاد  در ارومیه اظهار کرد: امسال بر اساس ظرفیت‌های قانون بودجه، دولت این امکان را دارد که 65 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها را تسویه کند و بخشی از این بدهی از طریق اوراق نزد بانک‌ها در اختیار بخش تولید و رونق آن قرار گیرد.

وی با اشاره به تجهیز منابع از طریق سپرده‌ها در آذربایجان‌غربی افزود: مقرر شده منابعی که از طریق سپرده‌ها در آذربایجان‌غربی تجهیز می‌شود، در همین استان مورد استفاده قرار گیرد، به طوری که بانک‌های دولتی بیش از 85 درصد سپرده‌هایی که در این استان، از مردم تجهیز کردند، را تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: نظام بیمه‌ای کشور نیز علاوه بر مشکلات ناشی از تحریم، متاثر از برخی تنگناهای ساختاری است که نیازمند خلاقیت، نوآوری و توجه به طرح‌های نوین بیمه‌ای و تجربیات موفق جهانی به منظور بومی‌سازی و اجرای آن در برنامه‌های آتی خود است.

وی با اشاره به نقش این معاونت در ایجاد تحول در نظام بانکی تصریح کرد: معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، دارای اشراف و ظرفیت‌های بالای کارشناسی، علمی و یکی از ارکان مهم در ایجاد تحول در نظام بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی کشور است.

معمارنژاد با اشاره به نقش این نهاد در تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده، بیان کرد: نهادهای زیرمجموعه از جمله گمرک، بانک، بیمه و مالیات اثرگذاری قابل توجهی در رونق تولید دارند و می‌توانند به ترتیب با تسهیل در ورود و خروج کالا، تامین مالی مناسب و حمایت‌های بیمه‌ای و مالیاتی در بهبود وضعیت بخش صنعت موثر باشند.

وی بر لزوم توجه بانک‌ها به بنگاه‌های کوچک و متوسط تاکید و اظهار کرد: 90 درصد بنگاه‌های سطح کشور کوچک و متوسط هستند و 50 درصد تولید صنعتی کشور نیز توسط این بنگاه‌ها صورت می‌گیرد که البته این بنگاه‌ها نیز بیشترین گرفتاری مالی را دارند که باید مورد رسیدگی قرار گیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار