نماینده مردم خوانسار در مجلس از مشکلات طرح تقسیم اصفهان خبر داد:
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تقسیم استان اصفهان مسکوت ماند، گفت: این طرح اشکالاتی دارد و امکان اینکه نمایندگان مجلس طرح بدهند نیست و در این خصوص باید دولت لایحه بدهد.
کد خبر: ۷۳۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ 20 April 2019

به گزارش تابناک، علی بختیار با بیان اینکه استان اصفهان یک استان وسیع و گسترده است و عدم توازن بین بخش‌ها و شهرستان‌های استان یکی از مشکلاتی که در استان اصفهان وجود دارد گفت: دو سال قبل در مجمع نمایندگان استان مطرح کردیم که در صورتی که آمادگی و هم‌گرایی در استان باشد می‌توانیم استان اصفهان را به سه قسمت استان غربی، مرکزی و شمالی تقسیم کنیم.

وی با تاکید به اینکه تقسیم شدن استان به سه قسمت هیچ‌گاه طرحی نبوده که بخواهد در مجلس ارائه و نمایندگان استان امضا کنند، فقط در قالب جلسات و حرف‌ کارشناسی به منظور توازن‌بخشی و توسعه تمام بخش‌های استان مطرح شده ادامه داد: در وزارت کشور امکان اینکه استان اصفهان به سه قسمت تقسیم شود نیست زیرا شهرستان‌هایی که به عنوان استان غربی پیش‌بینی شده بودند جمعیت آن‌ها به حد نصاب برای مستقل شدن به عنوان یک استان را ندارند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص فرمانداری ویژه برای گلپایگان افزود: گلپایگان به دلیل قدمت یکصد ساله فرمانداری و بعد مسافت بیش از 150 کیلومتر تا مرکز استان شاخصه فرمانداری ویژه را دارد و تنها مشکل جمعیت گلپایگان است.

وی خاطرنشان کرد: 33 نفر از نمایندگان از جمله بنده طرح اصفهان شمالی را امضا کردم و قرار بود که در این طرح گلپایگان فرمانداری ویژه شود و یک استان به هم پیوسته به عنوان استان اصفهان شمالی شکل بگیرد اما به دلیل اینکه طبق نظرسنجی مردم گلپایگان موافق این طرح نبودند و از طرفی معتمدین شهرستان دلایلی را مطرح کردند که ایجاد یک استان مستقل شمالی، برای گلپایگان اشکالاتی را به وجود می‌آورد امضای خودم را پس گرفتم.

بختیار تأکید کرد: برای احقاق مطالبات مردم پیگیر امور و رفع مشکلات در وزارتخانه‌ها مختلف هستیم و کاری که در جهت توازن‌بخشی در جهت منافع شهرستان باشد را دنبال ‌می‌کنم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تقسیم استان اصفهان، طبق گفت‌وگویی که با نماینده کاشان و آران و بیدگل داشتم فعلا مسکوت مانده است، افزود: این طرح اشکالاتی دارد و امکان اینکه نمایندگان مجلس طرح بدهند نیست و از طرفی باید در این خصوص دولت لایحه بدهد.

بختیار  در پایان گفت: در شرایط کنونی اتحاد و انسجام استانی باید حفظ ‌شود و به دنبال ایجاد توسعه متوازن در استان اصفهان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار