فرماندار دهلران:
فرماندار دهلران با تاکید بر برنامه محوری دستگاه ها و نفی چانه زنی تصریح کرد: کمیته برنامه ریزی این شهرستان منابع اعتباری را براساس طرح و برنامه چهار ساله دستگاه ها توزیع می کند.
کد خبر: ۷۳۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 22 April 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مجید عسگری در نشست شورای اداری دهلران گفت: چانه زنی نقشی در جذب اعتبار از کمیته برنامه ریزی شهرستان ندارد و تنها با تعریف برنامه و افق چهار ساله اعتبارات بین دستگاه های شهرستان توزیع می شود.

وی توصیه کرد: بعد از برگزاری شورای برنامه ریزی استان بلافاصله شهرستان نیز کمیته برنامه ریزی را برگزار و مدیران باید برنامه و افق 4 ساله برای جذب اعتبارات تعریف کنند.

فرماندار دهلران بر ضرورت نگاه فرابخشی تاکید کرد و افزود: مدیران باید با برنامه بدنبال اعتبارات باشند و لازمه این مهم هم تعریف پروژه ها می باشد.

عسگری یکی از اهداف شورای اداری شهرستان را هماهنگی بین ادارات ذکر کرد و گفت:هماهنگی بین ادارات برای پروژه های عمرانی و برنامه ریزی برای شهرستان و کارهای مهم در همه حوزه ها در جلسات شورای اداری به جد دنبال می شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت:قانون و قانونگذار محدوده زمانی خاصی برای فرایند انتخابات تعیین کرده و بر اساس این فرایند انتخابات دنبال می شود و نیاز است دستگاه و بخشداران اخبار انتخابات را به فرمانداری منعکس کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان از دستگاه های اجرایی،مدیران و کارکنان خواست از امکانات اداری هیچگونه تبلیغی له یا علیه کاندیدا ها نداشته باشندو هدف برگزاری انتخاباتی پرشکوه و باصلابت و حضور حداکثری مردم است.

وی به شبکه دولت و حذف کاغذ از مکاتبات اداری اشاره و افزود: بستر الکترونیکی بین دستگاه ها فراهم است و کاهش هزینه ها،سرعت اقدامات و ایمنی از ویژگی های بارز شبکه دولت است که دستگاه های شهرستانی باید تا پایان فصل بهار در خصوص متصل شدن به شبکه دولت و حذف مکاتبات کاغذی اقدام کنند.

فرماندار دهلران به رشد فزاینده تجاوز به اراضی ملی و ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرستان اشاره کرد و گفت:افراد با بهره گیری از تعطیلات،قطع درختان و تجاوز به اراضی ملی این مهم را دنبال می کنند که در شهرها،شهرداران و در روستاها منابع طبیعی،بنیاد مسکن و دهیاران باید موارد را پیگیری و رصد کنند ودر همان لحظات اول اقدامات این افراد را متوقف کنند و از طریق دادگستری این موضوعات را دنبال کنندتا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

عسگری با اشاره به بارندگی ها و پوشش گیاهی مناسب در شهرستان افزود: احتمال افزایش آتش سوزی ها درفصل گرما پیش بینی می شود لذا نیاز است همه دستگاه ها و بویژه دستگاه های متولی اقدامات پیشگیرانه در این خصوص مد نظر قرار دهند و دستگاه ها تیم های واکنش سریع داشته باشندتا در مواقع نیاز سریع وارد عمل شوند.

رئیس شورای اداری دهلران گفت: نیاز است با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی تدابیر لازم توسط دستگاه های متولی برای عملیات برداشت و خرید و ذخیره سازی و تامین سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی برنامه ریزی و در دستور کارقرار گیرد.

وی با اشاره به سیل وخسارات آن در کشور،استان وشهرستان افزود:سیل موجب سیل همدلی مسئولان ومردم،قوای نظامی و ملت ودولت و سازمان های مردم نهاد شد و در شهرستان با توجه به سه حوزه آبریز میمه،دویرج و کرخه شاهد سیلاب های فراوان بودیم که خسارتی هم در حوزه کشاورزی و زیرساختی وارد کرد ولی با توجه به تدابیر لازم وراهکارها و آمادگی ستاد بحران شهرستان خوشبختانه خسارت جانی نداشت و تا جایی که ممکن بود شاهد کاهش خسارات مالی بودیم.

فرماندار دهلران برآورد خسارت سیل به بخش های مختلف شهرستان را دو هزار و 160میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:این برآورد خسارت به مدیریت بحران استان اعلام شد و با تصویب و ابلاغ خسارات قطعا تلاش برای جبران خسارات ناشی از سیل دنبال می کنیم.

عسگری همچنین با محکوم کردن اقدام ترامپ در تروریستی خواندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:سپاه از آغازین روزهای انقلاب تا کنون در خط مقدم دفاع از انقلاب بوده است و اقدام دولت آمریکا که برای اولین بار قوای مسلح یک کشور را در لیست تروریستی قرار می دهد محکوم است و این اقدام آمریکا دامن آنها را خواهد گرفت .

وی افزود: این روزها بیش از پیش شاهد همدلی مردم و دولت و همه ارکان نظام در دفاع بیش از پیش از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار