عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس : در مسائل منطقه و بین المللی معمولا سیاست‌های ابتکاری و دارای خلاقیت و نه سیاست‌های انفعالی موفق هستند، سیاست‌های انفعالی، کشور را در دام دشمن می‌اندازد، به همین جهت هم مقامات جمهوری اسلامی اعم از رهبری و مسئولان اجرایی و سیاسی بعد از خروج آمریکا از برجام، منفعلانه اعلام نکردند که ما هم از برجام خارج می‌شویم هرچند آمریکایی‌ها خواهان خروج ما از برجام بودند.
کد خبر: ۷۳۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 27 April 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی با یادآوری اظهارات وزیر امور خارجه در نشست موسسه جامعه آسیا در نیویورک درباره تنگه هرمز، گفت: برخی از تصمیم‌گیری‌ها استراتژیک و مهم است؛ تصمیماتی که به امنیت ملی کشور و امنیت منطقه مرتبط است و به وسیله یک نفر یا یک گروه خاص یا با یک مصاحبه انجام شدنی نیست، تنگه استراتژیک هرمز هم موضوع فوق تخصصی و فوق العاده مهم است که به سادگی نمی‌توان آن را تجزیه و تحلیل کرد.

ایران در زمان جنگ تحمیلی هم تنگه هرمز را نبست

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایران در زمان جنگ تحمیلی که صدام بسیاری از روزها پایانه نفتی در جزیره خارک را بمب باران می‌کرد هم تنگه هرمز را نبست، هرچند این شرایط طی هشت سال ادامه داشت.

سیاست‌های انفعالی، کشور را در دام دشمن می‌اندازد

وی افزود: در مسائل منطقه و بین المللی معمولا سیاست‌های ابتکاری و دارای خلاقیت و نه سیاست‌های انفعالی موفق هستند، سیاست‌های انفعالی، کشور را در دام دشمن می‌اندازد، به همین جهت هم مقامات جمهوری اسلامی اعم از رهبری و مسئولان اجرایی و سیاسی بعد از خروج آمریکا از برجام، منفعلانه اعلام نکردند که ما هم از برجام خارج می‌شویم هرچند آمریکایی‌ها خواهان خروج ما از برجام بودند.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: عدم خروج ایران از برجام شاید سود زیادی برای ما نداشته است اما مانع برخی ضررها و همکاری‌های سیاسی و بین المللی در شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی شده است، بنابراین در مورد مسائل مهم مانند تنگه هرمز و برجام باید تصمصم گیری عاقلانه گرفت، علاوه بر این تهدیدات نظامی ترامپ را نباید جدی گرفت.

تاکتیک ترامپ، تاکتیک دیوانه انگاری در عالم سیاست

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: تاکتیک ترامپ همان تاکتیک دیوانه انگاری در عالم سیاست است که با رفتارهای و گفتارهایش به دنبال انجام حرکات نسنجیده طرف‌های مقابل خود است، جمهوری اسلامی با هفت رئیس‌جمهور آمریکا کار کرده و تجربه کافی از روش‌های مختلف دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان داریم.

لزوم خنثی برخوردهای آمریکا با کیاست مناسب

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکا به خوبی می‌داند در مورد مسائل سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران موفق نخواهد بود، از این رو ما باید تلاش کنیم تا مهمترین تصمیمات کشور را در فضای کاملا فنی اتخاذ کنیم زیرا دیوانه انگاری ترامپ برای ما تازگی ندارد. بنابراین همانند گذشته با کیاست مناسب باید چنین برخوردهایی را خنثی کنیم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سخنان خود در "جامعه آسیا" (Asia Society) در نیویورک گفت: تنگه هرمز منافع امنیت ملی ماست لذا خلیج فارس و تنگه هرمز را باز نگه داریم. در گذشته این کار را کرده‌ایم و قرار است به این کار ادامه دهیم اما آمریکا باید بداند که برای ورود به تنگه هرمز باید با محافظ آن – که سپاه پاسداران است – صحبت کند. اگر آنها درست رفتار کنند درگیری رخ نمی‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار