استاندار در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت این استان با 20شهرستان،50بخش، 47شهر و 10هزار نقطه آبادی دارای کمترین تراکم جمعیت است.
کد خبر: ۷۴۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷ 03 May 2019
به گزراش تابناک سیستان و بلوچستان احمد علی موهبتی در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس دستگاه قضا برگزار شد، اظهار داشت: این استان با 20شهرستان، 50بخش، 47شهر و 10هزار نقطه آبادی دارای کمترین تراکم جمعیت است.
وی افزود: بودجه سیستان و بلوچستان با وجود برخورداری از سه و نیم درصد جمعیت کشور و تراکم زیاد از 2درصد بودجه کشور تجاوز نکرده است.
استاندار سیستان و بلوچستان از رئیس دستگاه قضا خواست تا یک مصوبه برای این استان ابلاغ شود تا در یک بازده زمانی مشخص، اعتبارات 100درصد اختصاص یاید.
وی گفت: ساختار تشکیلاتی در سیستان و بلوچستان متناسب با بعد مسافت این استان نیست به طوریکه در بخش 100هزار نفری منطقه دادگاه وجود ندارد.
موهبتی افزود: همچنین بخش هایی از سیستان و بلوچستان با برخورداری از40هزار دانش آموز، آموزش و پرورش ندارد.
وی بیان کرد: هم اینک تنها 48 درصد پست های سازمان این استان پر و بقیه خالیست.
استاندار سیستان و بلوچستان تصویب منطقه آزاد سیستان را تکمیل کننده منطقه آزاد چابهار برای توسعه شرق کشور عنوان کرد.
وی تجارت و ترانزیت را به دلیل برخورداری از مرزدریایی و خاکی مهمترین مزیت سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب خدمات ارزشمندی به مردم این منطقه ارائه داده است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: باید تلاش شود قانون بدون مدنظرقراردادن قومیت و مذهب با تدبیر اجرا شود.
حجت السلام والمسلمین مصطفی محامی افزود: سیستان و بلوچستان با مشکلاتی نظیر پرونده های امنیتی و اختلافات طایفه ای روبه روست که برای رفع آنها باید تلاش شود.
وی بر استفاده بهینه از ظرفیت های سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: حل مشکل سوخت در این استان نیازمند توجه ویژه است.
امام جمعه زاهدان بر مساعدت بانکها با واحدهای تولیدی در پرداخت تسهیلات و رفع مشکل فقهی اهل سنت تاکید کرد.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان از ظرفیت های بی نظیری مانند دسترسی به آبهای آزاد و مرزهای طولانی برخوردار است که می تواند تامین کننده بخشی از نیازهای داخل کشور باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سیلاب های اخیر در این استان 752 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.
دکتر باقر کرد افزود: 592 واحد مسکونی سیستان و بلوچستان در این سیلاب ها آسیب دیدند.
وی ادامه داد: 2 کانون گرد و غبار سیستان و بلوچستان یعنی سیستان و جازموریان به برکت باران و جاری شدن سیلاب حدود 30 تا 35 درصد آبگیری شدند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سیلاب اخیر استان 800 دستگاه ماشین آلات دستگاههای مختلف بکار گیری شدند که بیشترین تعداد با 500 دستگاه در سیستان مورد استفاده قرار گرفت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار