کد خبر: ۷۴۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 05 May 2019

سال ۱۳۵۳ بود که دولت وقت ایران کشتارگاه مدرنی را در عربستان ساخته و اهدا کرد تا گوسفندهای قربانی در مراسم حج که باعث آلودگی و اسراف می‌شدند، بسته‌بندی و به کشورهای فقیر عمدتا آفریقایی اهدا شوند.

البته این‌کار -به خاطر مخالفت برخی مراجع تقلید- تا سال‌ها به تاخیر افتاد. تا اینکه از حدود سال ۱۳۷۰ به تدریج گوشت‌های قربانی به جای دور ریختن، به مناطق بسیارفقیر دنیا مانند نیجر، سودان، سنگال، جیبوتی، سومالی، کنیا، تانزانیا، کومور، موزامبیک و موریتانی ارسال و بین درماندگان توزیع می‌شد.

اما روزگار چه بازی‌ها که ندارد! در خبرها آمده کشور مغرور و کهن‌سال ایران که حدود ۴۵سال قبل کشتارگاهی برای کمک به قحطی‌زدگان دنیا به عربستان اهدا کرده بود، امسال از همان کشور و همان کشتارگاه خواسته تا اجازه دهد لاشه گوسفندهای قربانی حجاج ایرانی، به‌جای ارسال برای گرسنگان دیگر کشورها، به کشورمان آمده وکمیته امداد آن را بین مردم فقیر خودمان توزیع کند! راست‌اش را بخواهید نگارنده اصلا قصد مخالفت و مجادله ندارد. و لابد هم چراغی که به منزل روا است به مسجد فلان و بهمان. اما من فقط باخواندن این خبر خیلی دل‌ام شکست. خیلی کوچک شدم (حسین دهباشی)

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
دولت وقت ایران در سال 53یا شاه ایران؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
خود دهباشی با فیلمش در انتخاب روحانی و وضعیت موجود شریکه
الان در مقام طلبکار نشینه ثوابش بیشترع والا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار