کد خبر: ۷۴۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ 10 May 2019

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به تشدید تنش میان ایران و آمریکا گفت:ما این تحولات را رصد می کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های پاکستان ،«محمد فیصل» در پاسخ به پرسش خبرنگاران اظهار داشت: اسلام آباد از نزدیک تنش ها بین تهران و واشنگتن را رصد می کند. وی در واکنش به تشدید تنش ها در خاورمیانه و اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج فارس گفت که اسلام آباد بر حل مسالمت آمیز مسائل از طریق مذاکرات تاکید دارد.

یک سال از خروج آمریکا از برجام و نقض تعهدات آمریکا در این توافق بین المللی می گذرد. «دونالد ترامپ» هشتم می 2018 برابر با 18 اردیبهشت 97 از قرارداد برجام خارج شد و بار دیگر تحریم های غیرقانونی و یکجانبه اش را علیه جمهوری اسلامی افزایش داد.تحریم هایی که مقامات آمریکایی در ادعاهای رسانه ای خود آن ها را نه علیه مردم ایران، بلکه به منظور فشار بر حکومت جمهوری اسلامی عنوان می کنند. رییس جمهوری اسلامی ایران نیز چهارشنبه گذشته از کاهش اجرای تعهدات ایران در برجام خبر داد و یک ضرب الاجل 60 روزه برای اروپا تعیین کرد تا به تعهدات خود عمل کنند.

کاهش اجرای تعهدات ایران شامل توقف فروش مازاد ذخایر آب سنگین و اورانیوم غنی شده است. کارشناسان، اقدام ایران درکاهش برخی تعهدات در برجام را که روحانی از آن با عنوان «جراحی برجام» یاد کرد، اقدامی هوشمندانه توصیف کردند که اروپایی ها را با انتخابی مهم رو به رو ساخته است. دولت های تهران و اسلام آباد دوم اردیبهشت امسال و در بیانیه مشترکی که در پایان سفر رسمی دو روزه «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به جمهوری اسلامی ایران، صادر شد، بر ضرورت تسریع روند اجرای توافق هسته ای موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) تاکید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار