محسن اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه از لحاظ علمی ثابت شده است که روغن‌های سرخ شده به علت ترانس و افزایش اکسیدان منجر به تحریک سلول‌های سرطانی و ایجاد کبد چرب می‌شوند، اظهار کرد: تحریک سلول‌های سرطانی برای دستگاه گوارش از جمله لوزالمعده، معده و کبد چرب خطرناک است.

وی با بیان اینکه غذاهای سرخ شده به علت ماهیت خود روغن و کالری بالایی داشته و در ایجاد کبد چرب نقش دارند، افزود: زولیبا و بامیه به علت حجم بالای انرژی و دریافت کالری بالا نقش مهمی در چاقی و کبد چرب دارد و برخی فکر می‌کنند با روزه گرفتن می‌توانند کبد چرب را درمان کنند.

این فوق تخصص گوارش و کبد ادامه داد: یکی از معضلاتی که در ماه رمضان به وجود می‌آید این است که در وعده افطار زولبیا و بامیه مصرف می‌شود که در دیگر ایام سال مصرف نمی‌شود. مصرف غذاهای چرب در طول ماه رمضان افزایش پیدا می‌کند که برای سلامت مناسب نیست.

اسماعیلی با بیان اینکه در ماه رمضان مصرف زولبیا و بامیه به یکباره مقدار زیادی کالری، قند و چربی وارد بدن می‌کند، گفت: در این ماه در صورت مراقبت نکردن از بدن، قند خون از کنترل خارج شده و متابولیسم بدن به سختی فعالیت می‌کند و حتی چربی خون افزایش می‌یابد.