کد خبر: ۷۴۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 14 May 2019

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۹ اقامتگاه بومگردی مجوز دریافت کرده اند که ۱۰۰ متقاضی دیگر در نوبت انجام مراحل صدور مجوز است.
علیرضا جلالزایی اظهار کرد: در سفری که با استاندار سیستان و بلوچستان به تهران داشتیم در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور پیشنهاد شد که با دستور به فرمانداران و دهیاران در هر روستا یک اقامتگاه بومگردی ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه گردشگری در استان صورت گرفته و بومگردی های زیادی ایجاد شده و معاونت گردشگری اقداماتی انجام داد که به توسعه گردشگری استان کمک زیادی کرده است.

این مسئول ادامه داد: امسال ۱۹ اقامتگاه بومگردی مجوز دریافت کرده اند که ۱۰۰ متقاضی دیگر در نوبت انجام مراحل صدور مجوز است.

وی گفت: باید با وحدت رویه، اتحاد و همدلی به سمت و سویی برویم که شاهد توسعه صنعت گردشگری و در نتیجه توسعه پایدار باشیم.

جلالزایی بیان کرد: امسال برای اولین بار ظرفیت‌های گردشگری استان با ۶۰ نفر گردشگر خارجی در تورین ایتالیا معرفی شد.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۳۰ رویداد گردشگری تک مکانی و تک زمانی در سال گذشته در سطح استان و نیز نمایشگاه صنایع دستی ملی در استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: در بحث آموزش در حوزه‌های گردشگری ۵۰ دوره با ۲ هزار ساعت برگزار شده است.

جلالزایی بیان کرد: استاندارد سازی تاسیسات گردشگری در سال ۹۷، تعریف ۶ مسیر گردشگری جدید در استان و افزایش ضریب اشغال هتل ها در زاهدان از دستاوردهای حوزه گردشگری در سال ۹۷ است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار