رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: برای سال آینده در سراسر استان ممنوعیت تحصیل اتباع بیگانه برداشته شده و تمام مراکز مجاز هستند که ثبت نام اتباع را انجام دهند.
کد خبر: ۷۴۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 15 June 2019

سلطانعلی میری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه آزاد نسبت به سایر نهادهای دولتی وظیفه خود می‌داند که مردم را از اقداماتی که انجام می‌دهند آگاه سازد چون این مجموعه به کمک مردم ایجاد شده بنابراین باید در خدمت مردم هم باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دانشگاه آزاد در سطح استان رتبه 38 کشوری را در بین 2 هزار و 770 دانشگاه‌ آموزش عالی کسب کرده است گفت: از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در سیستان و بلوچستان در سال 61 تاکنون 90 هزار نفر در مقاطع مختلف از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در سال گذشته موفق به کسب رتبه‌های علمی و پژوهشی متعددی شده است که از جمله آن می‌توان به کسب رتبه اول راه ایجاد مراکز مهارتی و آموزش عالی در بین دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور و برگزاری 10 همایش علمی تحقیقی برای اولین بار بین استان‌ها اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 100 هزار دانشجو در سیستان و بلوچستان در حال تحصیل هستند که از این تعداد 30 هزار نفر در دانشگاه‌ آزاد مشغول به تحصیل هستند که از مجموع دانشجویان دانشگاه آزاد 2 هزار و 500 نفر از آنها در مراکز جدید تحصیل می‌کنند.

میری ادامه داد: سیستان و بلوچستان در واقع باید به 3 استان تبدیل می‌شد چرا که عمق عقب ماندگی در استان به گونه ای است که دود آن به چشم آموزش عالی رفته و اکثر افراد به دلیل اینکه فاصله محل زندگی آنها تا دانشگاه فاصله داشته از تحصیل صرف نظر کرده اند.

وی تخفیف 30 درصدی شهریه برای مراکز کم برخوردار در تمامی رشته ها از برنامه های دیگر این دانشگاه در حوزه تشویق و حمایت از افراد علاقه مند به تحصیل عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد نماد اصل 44 قانون اساسی است و یکی از مکانهایی ثمر بخش در حوزه بخش خصوصی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت با مرکزیت ایرانشهر توسط دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه‌های پیش رو است تصریح کرد: این همایش با همکاری کشورهای عمان، افغانستان، پاکستان و دانشجویان اهل سنت برگزار می‌شود.

میری از برگزاری کرسی‌های ترویجی توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان خبر داد و گفت: تاکنون 10کرسی برگزار شده و 10 کرسی دیگر در آینده نزدیک برگزار خواهد شد که این استان در سال گذشته رتبه چهارم را در برگزاری کرسی‌های ترویج اندیشی به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: 60 درصد سهمیه پذیرش دانشجو در رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان مربوط به استان سیستان و بلوچستان است همچنین برای سال آینده در سراسر استان ممنوعیت تحصیل اتباع بیگانه برداشته شده و تمام مراکز مجاز هستند که ثبت نام اتباع را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه‌های آزاد سطح استان وجود دارد، اضافه کرد: پارک علم و فناوری در راستای تجاری سازی فناوری در دانشگاه آزاد استان راه‌اندازی شده و برنامه داریم در راستای اشتغال‌زایی مراکز رشد را در دانشگاه‌های آزاد سطح استان فعال‌تر کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سنوات گذشته واحد زاهدان از تعداد زیادی اساتید پروازی استفاده می‌کرد که این امر هزینه زیادی در زمینه بلیط پرواز، اسکان و خورد و خوراک به دانشگاه تحمیل می‌کرد گفت: در پی جایگزینی اساتید پروازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با نیروهای بومی، تاکنون حدود 2 میلیارد ریال صرفه‌‎جویی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان از ابتدای سیل در کنار مردم بوده و روزانه هزار پرس غذای گرم بین مردم سیل زده توزیع کرده و اخیراً نیز با کمک‌های همکاران دانشگاه سبد کالا بین مردم سیل زده زابل توزیع شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار