معاون اقتصادی وزیر کشور:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از برگزاری نمایشگاه نیازها و توانمندی‌های تولیدی کشور در نیمه نخست تیر ماه سال جاری خبر داد و گفت: وزارت کشور در راستای پیگیری سیاست‌های کلی دولت، این نمایشگاه را با هدف خودکفایی صنایع تولیدی و بی‌نیازی بخش تولید از قطعات و مواد اولیه وارداتی برگزار می‌کند.
کد خبر: ۷۴۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴ 30 May 2019

 به گزارش تابناک تبریز، بابک دین‌پرست در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی، در تشریح این طرح، گفت: طرح کلی وزارت کشور این است که وابستگی به کالاهای راهبردی وارداتی کم شود.

وی با بیان اینکه هیچ مانعی برای موفقیت در این زمینه نداریم، افزود: همان‌طور که تحریم صنایع نظامی در زمان جنگ تحمیلی، موجب خودکفایی کشور در این زمینه شد، جنگ اقتصادی نیز فرصتی برای خودکفایی در صنایع تولیدی است.

دین‌پرست ادامه داد: البته خودکفایی در تمام زمینه‌ها و کالاها، نه برنامه کشور ما و نه هیچ کشور دیگری است، اما چنان‌چه به خاطر عدم تمایل چند کشور یا شرکت که دشمنی دیرینه با ما دارند، بخش تولید دچار چالش شود باید در جهت تولید نیازهای این بخش تلاش کنیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور خاطرنشان کرد: به استانداران کشور 15 روز فرصت داده شده است تا از یک طرف نیازهای واحدهای تولیدی به قطعات و مواد اولیه وارداتی و از طرف دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و کارخانه‌های برتر هر استان را شناسایی و به وزارت کشور اعلام کنند.

دین‌پرست ادامه داد: پس از شناسایی نیازها و توانمندی‌ها، نمایشگاهی در دو بخش برگزار خواهد شد که هدف آن شناسایی حلقه‌های وابستگی تولید به خارج از کشور و استفاده از توانمندی‌های بی‌نظیر ‎‎‎کشور برای رفع آنهاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :