کد خبر: ۷۵۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 13 June 2019

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: همزمان با سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به چابهار کارگاه تولید و ساخت سازهای سنتی با هدف حمایت از هنرمندان در این منطقه آزاد راه اندازی شد.

عدنان حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر افتتاح این کارگاه در هفته صنایع دستی باهدف تشویق، کمک و راهنمایی صنعتگران، حفظ و تقویت صنایع‌دستی منطقه و ایجاد همبستگی بین صنعتگران چابهار ویژه برنامه‌های متنوعی در منطقه آزاد چابهار برگزار خواهد شد.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه‌ها در این هفته، آیین گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی، راه‌اندازی گذر فروش صنایع‌دستی در بازارهای تجاری در طول هفته، برگزاری تور بازدید از کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی، افتتاح کارگاه تولید و ساخت سازهای سنتی است.

مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: برگزاری دوره های آموزش توانمندسازی به صنعتگران صنایع‌دستی در منطقه و روستاهای همجوار، برگزاری ایستگاه نقاشی و ورک شاپ نحوه تولید سفال ویژه کودکان، برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان صنایع‌دستی و دیدار با پیشکسوتان صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها در راستای تحقق شعار "صنایع‌دستی، رونق تولید، توسعه اشتغال" برابر اهداف شورای جهانی صنایع‌دستی انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار