کد خبر: ۷۵۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲ 18 June 2019

پنتاگون در واکنش به خبر اعزام نظامیان آمریکایی به خلیج فارس، اعزام این نظامیان را با هدف حمایت از منافع آمریکا عنوان کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا در ارتباط با اعزام نظامیان آمریکایی بیشتر به خلیج فارس اعلام کرد که واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست و تصمیم اعزام نظامیان بیشتر به خاورمیانه با هدف تضمین سلامت نظامیان در منطقه و حمایت از منافع ملی است.

به گفته سرپرست وزارت دفاع آمریکا، اجازه اعزام ۱۰۰۰ نظامی بیشتر به خاورمیانه با اهداف دفاعی داده شده و این اقدام به خواسته فرماندهی مرکزی و پیشنهاد رئیس ستاد مشترک و البته با رایزنی با کاخ سفید نیز بوده است.

شاناهان در ادامه مدعی شد که حملات اخیر ایران بر رویکرد تخاصمی نیروهای ایرانی علیه منافع ما در منطقه تاکید دارد.

پیش از این برخی مقامات آمریکایی در پاسخ به آنچه تهدیدات ایران عنوان شده، از اعزام نیروهای بیشتری به خلیج فارس خبر داده بودند.

این مقامات نامشان اعلام نشده اما رویترز خبر اعزام نیروهای نظامی بیشتر به خلیج فارس را به نقل از مقامات کاخ سفید عنوان کرده است.

اعزام احتمالی این نیروها پس از حادثه انفجار اخیر دو کشتی در دریای عمان صورت می‌گیرد که ایران از سوی آمریکا متهم به دست داشتن در این حادثه شده است.

ایران با واهی دانستن اتهامات آمریکا خواستار تحقیقات بیشتر با هدف روشن شدن ابعاد ماجرا شده است.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اعزام ناوهای جنگی آمریکا به خلیج فارس یکی از مهمترین دلایل ناامنی و بی ثباتی بیشتر در منطقه به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار