کد خبر: ۷۵۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳ 18 June 2019

گروه اخوان‌المسلمین مصر ساعاتی پس از انتشار خبر فوت محمد مُرسی رئیس‌جمهور سابق این کشور به آن واکنش نشان داد.

به گزارش «تابناک» به نقل ازفارس، طرفداران مرسی حاضر در آخرین جلسه محاکمه وی گفتند که «جماعت اخوان‌المسلمین دولت مصر را مسئول بی حال شدن و سپس فوت او در حین جلسه محاکمه می‌داند».

از سوی دیگر، «محمد سویدان» عضو ارشد اخوان‌المسلمین گفت که حادثه محمد مُرسی یک نوع «جنایت» و «قتل عمد» محسوب می‌شود.

این اولین واکنش گروه اخوان المسلمین مصر به فوت محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق و منتخب مردم این کشور محسوب می‌شود.

«محمد مرسی عیسی العیاط» رئیس‌جمهور سابق مصر و مشهور به محمد مُرسی روز دوشنبه هنگام جلسه محاکمه‌اش فوت کرد.

تلویزیون دولتی مصر ضمن اعلام خبر فوت مُرسی ۶۸ ساله گفت که رئیس‌جمهور سابق هنگام جلسه محاکمه‌اش در خصوص پرونده جاسوسی، بیهوش شد و پس از آن فوت کرد.

در ادامه این گزارش تلویزیونی آمده که مُرسی بعد از کسب اجازه از قاضی دادگاه برای بیان دفاعیاتش درباره اتهام «جاسوسی برای جنبش حماس و قطر»، بیهوش شد و فوت کرد.

مُرسی، آگوست ۱۹۵۱ میلادی در روستای العدوه در استان الشرقیه به دنیا آمد. او پنجمین رئیس‌جمهور مصر و اولین رئیس جمهور پس از انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ و اولین رئیس جمهور منتخب تاریخ مصر لقب گرفت.

وی پیش از ریاست جمهوری، عضو دفتر ارشاد جماعت اخوان المسلمین بود و ریاست حزب آزادی و عدالت را پس از تاسیس آن برعهده گرفت. در کارنامه فعالیت‌های سیاسی وی، حضور در پارلمان مصر موسوم به مجلس الشعب طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ میلادی به چشم می‌خورد.

محمد مرسی در سال ۲۰۱۳ و در اقدامی که طرفدارانش آن را کودتا می‌خوانند، توسط عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور کنونی مصر برکنار و روانه زندان شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار