معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران خواستار پررنگ تر شدن مبادلات میان این استان با فدراسیون روسیه شد و گفت که در سال های اخیر 22 تفاهمنامه همکاری با استان های مختلف روسیه امضاء شده است.
کد خبر: ۷۵۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۲ 19 June 2019

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران خواستار پررنگ تر شدن مبادلات میان این استان با فدراسیون روسیه شد و گفت که در سال های اخیر 22 تفاهمنامه همکاری با استان های مختلف روسیه امضاء شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، حسن خیریانپور در سومین نشست کارگروه مشترک همکاری‌های استانی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و فدارسیون روسیه خواستار تشکیل کمیته‌ای مشترک برای اجرایی شدن مفاد این تفاهمنامه ها شد.

وی توضیح داد: در سال‌های اخیر طی هشت مرحله هیأت هایی از بخش خصوصی و دولتی استان‌های استراخان, ولگاگراد و ساراتف روسیه به مازندران آمدند که منتهی به ۲۲ تفاهمنامه بین اتاق‌های بازرگانی، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و استانداری‌های طرفین شد که بخشی از این تفاهمنامه‌ها اجرایی و بخشی هنوز به مرحله اجرا نرسید که می‌طلبد مقامات طرفین با تشکیل کمیته‌های کاری همه تلاش خود را برای اجرایی کردن مفاد این تفاهم نامه‌ها به کار گیرند.

خیریانپور با تشریح ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی و صنعت و معدن مازندران، از احصاء مهمترین اقلام صادراتی مازندران به روسیه خبر داد و از فقدان یا عدم پایبندی تعرفه‌های ترجیحی به عنوان یکی از مشکلات صادرات به فدراسیون روسیه یاد کرد.

وی بر ضرورت سرویس دهی به کشتی‌های ایرانی در بندر آستراخان روسیه تاکید کرد و افزود: تأمین انبارهای سرپوشیده مجهز جهت تخلیه کالاهای فساد پذیر از جمله میوه و تره بار، برقراری پروازهای مستقیم بین مازندران و روسیه و همچنین تسهیل برای ترخیص کالاهای ایرانی در بندر استراخان روسیه نیز مورد تاکید است.

معاون استاندار مازندران خواستار راه اندازی سرای تجاری مازندران در ولگاگراد روسیه شد و بر ضرورت تسریع و تسهیلات ویژه برای نقل و انتقال پول و تقویت روابط بانکی و مهیا سازی زمینه‌ها برای کشت فرا سرزمینی در روسیه و همچنین همکاریهای دانشگاهی و ورزشی و گردشگری و افزایش ارتباط بین رؤسای اتاق‌های بازرگانی مازندران و روسیه و برپایی نمایشگاه‌های دائمی توانمندی‌های استانی و تسهیل گری در ترخیص کالاهای تجار مازندرانی در گمرکات روسیه تاکید کرد.

سومین نشست کارگروه مشترک همکاری‌های استانی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و فدارسیون روسیه هفته جاری با حضور وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه، معاون وزیر امور قفقاز شمالی و رئیس کارگروه بخش روسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و رئیس بخش ایرانی کارگروه در محل هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.
حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران نیز با شرکت در این اجلاس و با عنوان یکی از سه معاون منتخب استانداری‌های کشور سخنرانی کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار