کد خبر: ۷۵۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 22 June 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
رئیس فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه ضرب الاجل اعلام کرد

جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، در نامه‌ای خطاب به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران از او خواست تا زمان برگزاری دور مقدماتی مسابقه‌های انتخاباتی جام‌جهانی فراهم کند. اینفانتینو در نامه خود به مهدی تاج، به ممانعت از حضور زنان ایرانی در استادیوم در جریان بازی دوستانه اخیر تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه هم اشاره کرده است. رئیس فدراسیون جهانی فوتبال همچنین به تعهد حسن روحانی به او برای فراهم کردن حضور زنان در ورزشگاه‌ها اشاره کرده و خواستار عمل به این تعهد شده است.

ظاهراً دشمنان خواستند توانایی‌های ما را امتحان کنند

حاج علی‌اکبری امام جمعه تهران گفت: کشور‌های منطقه که چشم‌شان به آمریکاست دیدند که سامانه‌های دفاعی آمریکایی در برابر پهپاد‌های یمنی مقاوم نیستند، اما سامانه‌های ایرانی پهپاد پیشرفته آمریکایی را سرنگون کردند. پیشنهادمان به این کشور‌ها این است که سامانه‌های دفاعی‌شان را از ایران بخرند. ارزان‌تر هم به آنان خواهیم داد. به آمریکایی‌ها می‌گوییم که بابت تعرض به مرز‌های هوایی ایران هرچه زودتر از ملت ایران عذرخواهی کنند، البته توسط دولت ایران از آنان شکایت خواهد شد

شرط‌های متفاوت ستاره‌ها با پیشنهاد‌های دلاری

هافبک سایپا، رضا اسدی، که پیشنهاداتی هم از قطر داشته است برای ماندن در تیم‌های لیگ برتری ۳۰۰ هزار دلار طلب کرده است. او موردعلاقه استقلال، تراکتورسازی و سپاهان است. اما کاوه رضایی هم شرط مشابهی را تعیین کرده است. او به باشگاه‌های لیگ برتری اعلام کرده اگر خواهان همکاری با او هستند؛ باید با پیشنهاد‌های دلاری پای میز مذاکره حضور پیدا کنند. تراکتورسازی که یکی از مشتری‌های جدی رضایی هست، چند ملی‌پوش دارد که حقوق‌های دلاری می‌گیرند؛ اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی. کامران منزوی دیروز هم مدعی شد وریا پیشنهاد‌های دلاری از تیم‌هایی داشته که دلار دولتی می‌گیرند و باکی از خرج آن ندارند. نکته‌ای که نشان می‌دهد ارزش پول کشورمان برای لژیونر‌ها هر روز کم‌تر می‌شود. حتی مهدی طارمی هم برای بازگشت به ایران درخواست کرده حقوقش را براساس نرخ دلار تعیین کنند!

ترامپ عرضه حمله به ایران را ندارد

حجت الاسلام علم الهدی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با نخست‌وزیر ژاپن گفت: بعد از این ملاقات یکی از نخبگان سیاسی ژاپن گفت که ایران غروری دارد که ما در ژاپن باخته‌ایم. رهبر قدرتمند ایران حسرت برانگیز است. یعنی ما ژاپنی‌ها که کلید اقتصاد دنیا را داریم و در اوج ثروت هستیم؛ ما حسرت می‌خوریم چرا رهبری مثل رهبر ایران نداریم و می‌گوید سفر آبه به تهران جمعیت ژاپن را با یک رهبر مقتدر آشنا کرد. دیروز رزمندگان ما پهپاد آمریکایی را هدف قرار دادند. زدن پهپاد مهم نیست. عکس‌العمل آمریکایی‌ها مهم است. اول رئیس جمهور آمریکا شاخ و شانه کشید و بعد بلافاصله حرفش را عوض کرد و گفت: شاید ایرانی‌ها اشتباهی این پهباد را زده‌اند. ترامپ عرضه ندارد عکس‌العمل نشان دهد.

مهاجرانی: ترامپ اپوزیسیون را دقمرگ می‌کند

عطاءالله مهاجرانی وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد در توئیتی نوشت: نگفتم عالیجناب ترامپ اپوزسیون برانداز را دقمرگ می‌کند! بعد از سقوط پهباد: ١- ایران اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد. ٢- به نظرم اشتباهی شده و کارفردی بوده است. ٣- به نظرم تعمدی در کار نبوده است. تمام! " نه خانی آمده و نه خانی رفته" داستان‌های امثال امیر قلی امینی را ببینید.

سردار حاجی‌زاده: می توانستيم هواپيمای جاسوسی آمریکایی P-8 با ٣٥ سرنشين را سرنگون كنيم اما نکردیم

فرمانده هوافضای سپاه گفت: همان لحظه‌ای كه پهپاد جاسوسی رهگيری شد، هواپيمای جاسوسی ديگري با نام P-8 نيز در نزديكی آن در حال پرواز بود كه حدود ٣٥ سرنشين داشت و می‌توانستيم آن را سرنگون كنيم، اما اين كار را نكرديم. سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: آمریکایی ها به اخطارهای ما توجه نکردند ضمن اینکه در همان لحظه ای که این هواپیما رهگیری شد، هواپیمای جاسوسی دیگری با نام P-8 نیز در نزدیکی آن در حال پرواز بود که حدود ٣٥ نفر سرنشین دارد؛ می توانستیم آن را سرنگون کنیم اما این کار را نکردیم. وی افزود: در هفته قبل هم خود آمریکایی ها اعلام کردند که ایران به سمت ما شلیک کرده است و میخواست ما را سرنگون کند، در واقع آن تیر اخطار بود و آنها باز بی توجهی کردند؛ اگر قرار بود هواپیمایشان را آن روز که MQ-9 بود سرنگون کنیم، همان موقع می‌زدیم.

امام جمعه اسالم گیلان: آقای ترامپ دست از پا خطا کنی، لباس جیغ ایوانکا مشکی خواهد شد

حجت الاسلام محمد جواد باقری امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: بیچاره ها با ناو آبراهام لینکن برای ما شاخ و شانه می کشیدند اما امروز پهپاد به اصطلاح ضد رادار و ردیابی شان مورد اصابت موشک های ما قرار گرفته است. آقای ترامپ کمی عاقل باش و دست از ماجراجویی بردار، دلت برای دخترت ایوانکا بسوزد، دست از پا خطا کنی، لباس جیغ ایوانکا مشکی خواهد شد.

دادستان قم: نظارت بر مجتمع های تفریحی - توریستی قم به ویژه در حوزه حجاب، تشدید می شود

دادستان عمومی و انقلاب قم با توجه به وضعیت رعایت مسائل اخلاقی و ناهنجاری های اجتماعی در برخی مجتمع های تفریحی توریستی استان گفت: مقابله جدی با آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه حجاب و عفاف و نیز لزوم حفظ ارزش های اسلامی و اخلاقی به منظور ارتقاء امنیت پایدار اجتماعی و پاسخ به مطالبات مردم انقلابی شهر کریمه اهل بیت در مجتمع های تفریحی توریستی ضرورت دارد که دستورات قضایی لازم به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر نهادهای مسئول استان ابلاغ گردید.
 
واکنش شاعرانه سردار باقرزاده به سرنگونی پهپاد آمریکایی

سردار «سید محمد باقرزاده» به سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا توسط سامانه سوم خرداد که روز گذشته توسط نیروی هوافضای سپاه صورت گرفت، واکنش نشان داد. فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در یادداشتی کوتاه نوشت: ما با تکیه بر فرهنگ سوم خرداد‌ها (فرهنگ جهاد، مقاومت، پیروزی) آمریکا را به زیر می‌کشانیم؛ و البته سامانه سوم خرداد امروز جلوه‌ای از به زیر کشانیدن عقاب بلند پروازی‌های آمریکا در منطقه و جهان بود. با توجه به نقش عقاب بر روی پرچم آمریکا این حادثه را (سقوط پهباد گلوبال... که به معنای عقاب بلند پرواز است آن هم در کنار کوه مبارک) حادثه مبارکی دانسته و به فال نیک می‌گیریم در سقوط نظام مستکبر آمریکا. آنگونه که ناصر خسرو می‌گوید: روزی ز. سر سنگ عقابی به هوا خاست و...
 
فرمان انتخاباتی مصباح یزدی به پایداری‌ها

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی با تأکید بر اینکه باید برای رونق تولید به‌دنبال «اصلح» باشیم، گفت: بسیاری از مشکلات این سال‌ها ناشی از عدم انتخاب اصلح بوده است. آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: بسیاری از مشکلاتی که انقلاب در طول این سال‌ها داشته، ناشی از عدم انتخاب اصلح بوده است.

وی ادامه داد: اسلام به ما گفته است که به‌دنبال اصلح برای مدیریت، سیاست و حکومت باشید. آیت الله مصباح با بیان اینکه انقلاب اسلامی محصول انتخاب اصلح توسط مردم بوده و استمرار آن نیز محصول انتخاب مجدد اصلح در مدیریت کلان کشور است، تصریح کرد: باید بنایمان بر این باشد که افراد اصلح را بشناسیم. وی برخی سهم‌خواهی‌ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: سهم‌خواهی یعنی دنیاطلبی؛ سهم‌خواهی چیست؟! یعنی اگر من می‌دانم فردی از یک گروه دیگر اصلح است، به او رأی ندهم بلکه به هم‌گروهی خود رأی بدهم. اما چرا او را انتخاب نکنم؟! فردا که خودم بخواهم رأی بدهم اگر به او رأی ندهم چه حجتی پیش خدا دارم؟! رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی ادامه داد: فرض کنید حتی در بین اصلاح‌طلبان فردی بود که من دانستم که او اصلح از کاندیدای اصولگرا است؛ چه حجتی دارم که به او رأی ندهم؟! من باید به اصلح رأی بدهم.

آیت‌الله مصباح یزدی درباره ائتلاف در انتخابات گفت: اگر ائتلاف برای این باشد که بنشینند و واقعاً اصلح‌ها را انتخاب کنند، مفید است. اگر فرض کنید یکی دو مورد اختلاف شد ـ، چون راه دیگری برای تشخیص وجود ندارد ـ. با اکثریت آراء انتخاب شود. اگر بنا بر این است أهلاً و سهلاً! وی، انقلاب اسلامی را محصول اقبال به اصلح [امام خمینی]توسط مردم دانست و گفت: استمرار آن نیز محصول انتخاب مجدد اصلح [آیت الله خامنه ای]در مدیریت کلان کشور است.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: می‌توان با جرأت گفت که پیشرفت‌ها در کشور نتیجه انتخاب اصلح بوده است. برای اجرای عدالت و رفع مشکلات کشور باید به‌دنبال «اصلح» باشیم. استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بهتر شدن فرهنگ دینی جامعه در گرو انتخاب «اصلح» است. همچنین باید برای رونق تولید به‌دنبال «اصلح» باشیم. برای مبارزه با فساد نیز به‌دنبال «اصلح» باشید. انتخاب اصلح وظیفه دینی ماست.
 
ابتکار: دیگر قدرت ایران را امتحان نکنید

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در حساب توییتری خود نوشت: «مردم ایران از ادیان و اقوام مختلف اهل جنگ نیستند، ولی تاریخ نشان داده که تهدیدات را با وحدت و قاطعیت پاسخ میدهند. انسجام سیاسی ایران را از دی ۹۶ چالش کردید، سالهاست جنگ روانی براه انداختید بی نتیجه، تحریم اقتصادی را به نهایت رساندید بی نتیجه، دیگر قدرت دفاعی ایران را آزمایش نکنید.»
 
«حناچی» بالاخره از ماجرای برادرش گفت

 پیروز حناچی، شهردار تهران، مهمان این هفته برنامه «دست‌خط» بود. او در این برنامه درباره اوضاع شهر تهران گفت: در سال ۹۶، شهریور ماه، در نظرسنجی که از مردم تهران شد به دو مشکل اصلی آلودگی هوا و ترافیک اشاره کردند. از طرف مردم تهران این دو مورد ذکر شد، اگر الان سوال کنید شاید مسائل اقتصادی اولویت داشته باشد. قطعاً هم مسائل اقتصادی اولویت داشت. ولی آن زمان مردم تهران این دو نکته را به عنوان پرمخاطب‌ترین جواب سوالات اشاره کرده بودند. کلانشهر‌ها معمولاً با مشکلات زیادی از جمله این دو مشکل و در کنار آن حاشیه‌نشینی مواجه هستند. تقریباً همه کلان‌شهر‌ها با شدت و ضعف است. سیاست‌های ما در اداره امور شهر می‌تواند بازدارنده باشد و می‌تواند دامن‌زننده به این موضوعات باشد. باید تلاش شود شهر را با تعادل اداره کنیم.

حناچی درباره حواشی که هنگام شهردار شدنش درباره برادرش وجود داشت، توضیح داد: بالاخره کسانی که روز‌های اول انقلاب را به یاد دارند، در آن شرایط خیلی اتفاقات افتاد که خوب و میمون نبود و خیلی‌ها هم صدمه دیدند و عارضه آن را چشیدند. به هر صورت ما هم یکی از این خانواده‌ها بودیم. معمولاً هم خانواده‌هایی که فضای عمومی در خانواده راحت بود این اتفاق می‌افتاد که مسیر‌ها را انتخاب می‌کردند. کسی هم نمی‌دانست انتهای مسیر در نهایت به کجا ختم می‌شود. به هر صورت ما هم از خانواده‌هایی بودیم که این تجربه را داشتیم.او افزود:ایشان بزرگ‌تر از من بودند. مرحوم پدر من ما را در مدرسه‌ای که صبغه اسلامی داشت، مدرسه مفید که آن زمان مرحوم شهید بهشتی، شهید باهنر، مرحوم موسوی اردبیلی بنیان‌گذار آن بودند، گذاشتند. ما با فضای مذهبی در ان دوران بزرگ شدیم. کشور هم تجربه فضای آزاد را نداشت. ایشان آدم فعالی بود. در شرایط انقلاب فعال، ولی به هر صورت قسمت این بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار