کد خبر: ۷۵۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷ 23 June 2019
نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تا به حال تخلف و نقصی در کار رهبری مشاهده نشده است که نیاز باشد کمیسیون تحقیق گزارشی به صحن مجلس خبرگان بیاورد. با این حال، کمیسیون تحقیق همیشه فعال است و کار خود را مرتب انجام می‌دهد.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در حالی که آیت‌الله اراکی می‌گوید کمیسیون تحقیق در هر دوره گزارشی از رصد رهبری به مجلس خبرگان ارائه داده، یکی دیگر از اعضای این مجلس تأکید می‌کند که تا به حال تخلف و نقصی در کار رهبری مشاهده نشده است که نیاز باشد کمیسیون تحقیق گزارشی به صحن مجلس خبرگان بیاورد.

آیت‌الله محسن اراکی، نماینده استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری هفته پیش به خبرگزاری فارس گفته بود کمیسیون تحقیق در هر دوره گزارشی از عملکرد رهبری به مجلس خبرگان ارائه می‌کند. او تأکید کرده تقریباً در هر دوره، لااقل یک بار این گروه (کمیسیون تحقیق) بعد از جمع‌آوری گزارش‌ها، شکایت‌ها و هرچه هست، خدمت مقام معظّم رهبری می‌رسند و از خود ایشان سؤال می‌کنند یا احیاناً از نهاد‌های وابسته به مقام معظّم رهبری تحقیق به‌عمل می‌آید.

اگر پاسخ‌ها قانع‌کننده بود و نشان‌دهنده این بود که هیچ مشکلی در جریان امور وجود ندارد و مقام معظّم رهبری همچنان شرایط رهبری را داراست و به وظایف رهبری کاملاً توانا هستند و دارند وظایف رهبری را انجام می‌دهند، این را به مجلس خبرگان گزارش می‌دهد؛ که ما بعد از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که شرایط رهبری همچنان در وجود مقام معظّم رهبری فراهم است و مشکلی از این ناحیه نیست. این گزارش تقریباً در هر دوره به مجلس خبرگان داده می‌شود به‌وسیله کمیسیون ویژه این کار.

محسن حیدری، نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با ایرناپلاس اظهار می‌کند: ما کمیسیون‌های مختلفی در مجلس خبرگان رهبری داریم که یکی از آن‌ها کمیسیون تحقیق است. این کمیسیون به نمایندگی از مجلس خبرگان موضع‌گیری‌ها، بیانیه‌ها و اوضاع و احوال رهبری را رصد می‌کند و اگر مشکل خاصی پیش آید، با خود مقام معظم رهبری در میان می‌گذارند و اگر هم لازم شد به اطلاع خبرگان می‌رسانند که تا به حال چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

او اضافه می‌کند: به عبارت دیگر، تا به حال تخلف و نقصی در کار رهبری مشاهده نشده است که نیاز باشد کمیسیون تحقیق گزارشی به صحن مجلس خبرگان بیاورد. با این حال، کمیسیون تحقیق همیشه فعال است و کار خود را مرتب انجام می‌دهد.

حیدری با برشمردن شرایط رهبری می‌گوید: اگر یکی از شرایط رهبری از قبیل: شجاعت، فقاعت، حسن تدبیر و عدالت منتفی شده باشد، با تشخیص کمیسیون تحقیق، گزارش به صحن مجلس خبرگان آورده می‌شود. اما تا به حال چیزی پیش نیامده که کمیسیون تحقیق به این نتیجه برسد که یکی از شرایط رهبری از بین رفته باشد. الحمدالله روزبه‌روز بر استحکام شرایط رهبری افزوده می‌شود و هیچ کمبود و نقصی تا به حال به وجود نیامده است.

او در پاسخ به این سؤال که آیا تا به حال اعضای مجلس خبرگان در جریان گزارش‌های کمیسیون تحقیق قرار گرفته‌اند یا خیر می‌گوید: اگر نیاز باشد این کار انجام می‌شود، اما طی دو دوره‌ای که من عضو مجلس خبرگان بودم گزارشی ارائه نشده است. دلیلش هم این است که الحمدالله اوضاع مثبت و مشکلی تا به حال پیش نیامده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس خبرگان بر دستگاه‌های زیرنظر رهبری نظارت دارند نیز می‌گوید: نظارت بر دستگاه‌های زیرمجموعه رهبری بر عهده مجلس خبرگان نیست. مجلس خبرگان تنها بر احراز و تداوم شرایط رهبری نظارت دارد که این کار تا به امروز به‌صورت مستمر انجام شده است.

حیدری همچنین با بیان اینکه «انتقاد نسبت به هر کسی جایز است، ولی در نقد رهبری باید کیفیت و روش نقد را نیز در نظر گرفت که جایگاه ایشان حفظ شود» می‌گوید: اعضای خبرگان نقد‌های خود را از طریق نگارش نامه، تلفن یا به‌صورت امور شفاهی به رهبری منتقل می‌کنند و از این نظر مشکلی وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار