به گزارش مهر به نقل از الجزیره، با پایان یافتن کنفرانس اقتصادی بحرین، «جرد کوشنر»، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با خشم از عدم حضور گروه‌های فلسطینی در این کنفرانس، رهبران فلسطینی را متهم کرد که آنها نمی‌خواهند به مردمشان کمک کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه درها به روی فلسطینیان باز است، گفت که هر زمان که رهبران فلسطینی اراده کنند، می‌توانند از طرح صلحی که او تهیه کرده، بهرمند شوند.

با این حال کوشنر به خبرنگاران اعلام کرد که جزئیات سیاسی برنامه خود را در زمان مناسب به زودی اعلام خواهد، هرچند زمانی براساس طرح وی می‌توان به توافق صلح رسید که دو طرف آمادگی پذیرش آن را داشته باشند.

از سوی دیگر «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در واکنش به اظهارات «جرد کوشنر»، مشاور ترامپ درباره سرمایه گذاری در فلسطین و بهبود شرایط مردم در این منطقه گفت که طرح کوشنر ملت فلسطین را نابود می‌کند و به نفع آنها نیست. عریقات در این ارتباط افزود: آنها درآمدها، گردشگری و آب را از ما دزیدند و کوشنر به اشغالگری و شهرک سازی اسرائیلی‌ها اشاره‌ای نکرد. وی گفت: حاضران در نشست منامه در بحرین می‌خواهند طرح عربی را به شوراهای شهرک سازی اسرائیلی تبدیل کنند.

بر اساس طرح ادعایی کوشنر در ۱۰ سال آینده ۵۰ میلیارد دلار در اختیار فلسطینیان قرار می‌گیرد که قرار است تولید ناخالص داخلی آنها را دو برابر کند و یک میلیون شغل برای آنها ایجاد کند.

کنفرانس اقتصادی بحرین که نخستین مرحله اجرای معامله قرن است، از روز سه شنبه در منامه آغاز شد و تا پایان روز چهارشنبه ادامه داشت.

برگزاری این نشست با مخالفت بسیاری از گروه‌های فلسطینی، مردم کشورهای عربی و شخصیت‌های مختلف در جهان مواجه شده است.

از میان کشورهای همسایه فلسطین، لبنان نماینده‌ای به اجلاس بحرین نفرستاد. اردن و مصر نیز تنها نمایندگانی در سطح معاون وزیر به این گردهمایی فرستادند.