فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد
همزمان با پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور جمعی از مردم و مسئولان 60 تن مواد مخدر در شهر زاهدان امحاء شد.
کد خبر: ۷۵۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ 27 June 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در مراسم امحاء 60 تن مواد مخدر، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر، گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر هر فردی از اعضای جامعه به پلید بودن مواد مخدر اذعان و یقین دارد و در واقع باید علل و ریشه این پدیده شوم مورد بررسی قرار گیرد.

 وی افزود: اگر ما وضعیت جهانی را در نظر بگیریم کل جهان درگیر این پدیده است و از طرفی منافع سیاسی و سود اقتصادی بالای آن باعث گستردگی و فزونی آن شده است.

 این مقام ارشد استانی در ادامه افزود: در حدود ۲۷۵ میلیون نفر یعنی 5.6 درصد افراد ۱۵ تا ۶۴ سال حداقل یک بار مواد مخدر را تجربه کرده‌اند و در تقریباً 803 نوع مواد مخدر شناخته شده در جهان وجود دارد که خانواده ها را تهدید می کند.

 فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: به لحاظ سود کاذب و گردش مالی فراوانی که مواد مخدر دارد سوداگران مرگ در قاچاق آن نقش موثری را ایفا می کنند و متأسفانه با حمایت مستقیم آمریکا در افغانستان تولید مواد افیونی در حال گسترش است و از این پدیده شوم به دنبال منافع سیاسی خود هستند و متاسفانه هیچ گونه اراده‌ای در آن سوی مرزها وجود ندارد ولی در این سوی مرز در استان سیستان و بلوچستان با تمام توان انسانی و تجهیزات لازم در برابر این پدیده مقابله بی امان می شود.

 سردار قنبری با اشاره به  کشف بیش از 222 تن مواد مخدر توسط نیروهای امنیتی استان در سال 97 گفت: قریب به 8 هزار 519 فقره عملیات مبارزه با مواد مخدر انجام شده که از این تعداد 400 عملیات مسلحانه بوده و این نشان از مجاهدات شبانه‌روزی کارکنان انتظامی استان استان .

وی تصریح کرد:  هلاکت 44 قاچاقچی، انهدام 90 باند حرفه ای، دستگیری 5 سرشبکه قاچاق ، توقیف 950 دستگاه خودرو و کشف مقادیر زیادی سلاح و مهمات سبک و سنگین از دیگر اقدامات در عرصه مبارزه با مواد مخدر طی سال گذشته بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروی انتظامی با تقدیم بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از بهترین جوانان و کارکنان خود که عاشقانه جان خود را در این راه فدا کرده اند و همچنین ۱۲ هزار جانباز مجاهدانه و بی امان در این راه مبارزه خواهد کرد.

 سردار قنبری از حاشیه‌نشینی به عنوان یک معضل جدی در مرکز استان و دیگر شهرهای آن یاد کرد و گفت: باید نسبت به ساماندهی حاشیه شهرها اقدام شود چراکه موضوع اعتیاد و خرده‌فروشی در بین آنان متاسفانه فراگیر شده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: اولین اولویت پلیس بعد از نگاه امنیتی موضوع مواد مخدر است و با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان لجمن مبارزه با مواد مخدر است، از مسئولان ذیربط تقاضا داریم متناسب با امکانات قاچاقچیان نسبت به تجهیز امکانات زیرساختی و اساسی نیروی انتظامی هم اقدام کنند چرا که اگر این نیازمندی ها تامین شود کشفیات ما بیش از این خواهد شد و ماحصل آن افزایش امنیت و آرامش در جامعه و خانواده ها خواهد بود.

تجارت مواد مخدر مرز و ملیت نمی شناسد

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل نهاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری نیز در این مراسم اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر تنها مختص یک کشور و منطقه نیست بلکه باید تمام کشورهای جهان در این زمینه با هم همکاری کنند تا بتوان ریشه این بلای خانمان سوز را خشکاند.

سردار "ناصر اصلانی" تاکید کرد: مواد مخدر یک تهدید جدی در لایه های اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی، اجتماعی و امنیتی به حساب می آید و قاچاق مواد مخدر بعد از اسلحه و مهمات یک تجارت پر سود است که با صنعت داروسازی و خودرو سازی برابری می‌کند.

وی اظهار داشت: تجارت مواد مخدر نه مرز و نه ملیت می شناسند و توسط شبکه های بین المللی و استعمارگران اداره می شود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل نهاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: آمریکا با ایجاد کارشکنی و حمایت از باندهای بین المللی قاچاق مسئول ایجاد اختلال در مبارزه با مواد مخدر است.

وی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان پرچمدار مبارزه با موادمخدر هستند بطوری که بیش از ۲ هزار شهید و جانباز در این مسیر تقدیم نظام کرده اند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل نهاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در پایان خاطر نشان کرد: با تکیه بر توانمندی نیروهای مسلح با قاچاقچیان مواد مخدر به شدت برخورد و از اقشار مختلف جامعه می خواهیم تا در زمینه مقابله با این پدیده شوم ما را یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار