بازرس کل استان ایلام،
بازرس کل استان ایلام گفت: سال گذشته سه هزار و ۶۸۱ هکتار از اراضی ملی در استان رفع تصرف شد و ۱۹۲ هکتار از این اراضی نیز در سایر شهرستان ها شناسایی شده است.
کد خبر: ۷۵۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 28 June 2019

به گزارش تابناک ایلام، عیسی هواسی اظهار داشت: همچنین ۴۰۰ میلیارد ریال در حوزه اصلاح صورت وضعیت پیمانکاران، استرداد وجوه و حقوق دولتی بیت المال استان ایلام به خزانه دولت برگشت داده شده است.

وی با بیان اینکه در ایلام ۵۲۰ محیط بازرسی وجود دارد، افزود: هر بازرس باید ۳۵ محیط را بازرسی کند و این موضوع در چارت سازمان بازرسی امکان پذیر نیست و باید برخی مسائل در سطح پایین را به دستگاه‌های اجرایی واگذار کرد.

هواسی یادآور شد: مهمترین برنامه‌های سازمان در سال‌جاری بازرسی از بانک‌ها در حوزه مصرف تسهیلات، مدیریت منایع و در حوزه اخذ و نحوه پرداخت بیمه است که در این راستا تاکنون چهار شرکت بیمه‌ای در استان بازرسی شده و در حال تدوین گزارش است.

وی ادامه داد: سال گذشته به نسبت میانگین کل کشور بالاترین درصد محکومیت در ایلام رای به نفع بیت المال اخذ شده است.

هواسی تصریح کرد: با توجه به عدم اطلاعات کافی مردم در حوزه تولیدی ها نمی‌توانند به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنند، وقتی تولید کننده نتواند ظرفیت مازاد را صادر کند نسبت به صادرات غیر رسمی اقدام خواهد کرد و این موضوع نیاز به مدیریت دارد.

وی بیان داشت: سال گذشته ۲۷ بازرسی برنامه‌ای، ۷۲ بازرسی موردی، ۵۱۵ تذکر به دستگاه‌های اجرایی، ۱۸۸ توصیه و ۵۰۳ پیشنهاد داده شده است.

هواسی تاکید کرد: ۸۴ درصد از تذکرات سازمان بازرسی استان اجرا شده و به موجب قانون تشکیل سازمان اگر سازمانی عدم مدیریت مناسب داشته باشد و قانون را ملاک عمل قرار ندهد بازرسی ورود خواهد کرد.

به گفته وی ۶۱ درصد گزارشات تخلفات دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی و نهادهای عمومی حکم صادر شده است.

هواسی با بیان اینکه دستور بررسی علل حادثه سیل و عوامل احتمالی از جانب رئیس قوه قضاییه به سازمان بازرسی ابلاغ شده و این روند در استان ایلام در حال انجام است، گفت: بیشتر بازرسی‌های برنامه‌ای این سازمان در قالب تیم‌های چند نفره انجام می‌شود و مدت بازرسی ۲ ماه است./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار