دلیجان
۱۹ هزار و ۶۰۵ متر مربع از اراضی ملی شهرستان دلیجان در استان مرکزی رفع تصرف شد.
کد خبر: ۷۵۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ 30 June 2019

خلع ید متصرفان از اراضی ملی دلیجان

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان گفت: ۱۹ هزار و ۶۰۵ متر مربع از اراضی ملی این شهرستان که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود با حکم قضایی از دست زمین خواران خارج شد.

نصرالهی با بیان اینکه توقف پدیده زمین‌خواری برای حراست از ثروت‌های عمومی در دستور کار قرار دارد، افزود: در بهار امسال یک فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی در راستای اجرای ماده ۵۵ قانون حفاظت به مساحت مذکور تشکیل شد و این اراضی از دست زمین خواران باز پس گرفته شد.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با هرگونه تصرف عرصه‌های مرتعی و جنگلی بیان کرد: از آنجا که منابع طبیعی در زمره انفال محسوب می‌شوند با قاطعیت تصرف اراضی ملی از هر شخص حقیقی و حقوقی رفع می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان گفت: با توجه به پوشش گیاهی این شهرستان، بیش از هزار و ۶۰۰ خانوار از مراتع دلیجان بهره برداری می‌کنند.

نصرالهی افزود: اجرای ممیزی، تجدید ممیزی، قرق مراتع، جلوگیری از دام غیر مجاز و خروج دام غیر مجاز از اقداماتی است که برای حفظ، اصلاح و احیای مراتع دلیجان در دستور کار است.

از مجموع ۲۲۰ هزار هکتار اراضی ملی مرتعی شهرستان دلیجان، ۶۶ هزار هکتار مراتع درجه یک، ۶۶ هزار هکتار مراتع متوسط و بقیه فقیر و بسیار فقیر هستند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومترمربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار