مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب گفت: این شهرستان به واسطه برخورداری از مواهب طبیعی و میراثی کم نظیر، جایگاه ویژه ‌ ای در توسعه و رونق گردشگری به ویژه گردشگری روستایی دارد.
کد خبر: ۷۵۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 01 July 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدهادی میزان، دوشنبه 10 تیر در جلسهای با دهیاران روستاهای هدف گردشگری لایزنگان و نوایگان داراب، توسعه گردشگری روستایی را از رویکردهای قابل اعتنا برای تامین درآمد بیشتر برای روستائیان و ایجاد انگیزه در ماندگاری اهالی روستا برشمرد.

وی گفت: روستای هدف گردشگری لایزنگان از توابع بخش رستاق و روستای هدف گردشگری نوایگان از توابع بخش جنت دو روستای دارای قابلیت ‌ های ویژه در توسعه گردشگری روستایی است که باید از همه ظرفیت های موجود برای توسعه گردشگری دراین مناطق بهره جست .

میزان ادامه داد: روستاهای ایران از فرهنگ، آداب و رسوم، جشن‌ها و پیشینه ‌ ی تاریخی غنی و خاصی برخوردار است، این داشته‌ها می‌توانند جاذبه‌های خاص و قدرتمندی هم برای توسعه گردشگری داخلی و هم برای جذب گردشگران خارجی باشد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب با برشمردن قابلیت ‌ های گردشگری در روستاهای نوایگان و لایزنگان این شهرستان اضافه کرد: گردشگری روستایی مترادف با تجربه زندگی محلی است این تجربه، شامل موارد بسیار متنوعی از جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و فعالیت ‌ هایی می‌شود که در یک منطقه‌ی روستایی و کشاورزی خاص وجود دارند .

وی اضافه کرد: فعالیت ‌ هایی مانند گردشگری کشاورزی، کوهنوردی، سوارکاری و اقامت در خانه‌های محلی است، به طور کلی محور این نوع گردشگری، درک زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعت و فرهنگ مردم آن منطقه به شمار می‌رود و بسته به جغرافیای منطقه فعالیت های متفاوتی می تواند در آن شکل گرفته و انجام شود.

میزان با ارائه گزارشی از فعالیت ‌ های توسعه در این شهرستان گفت: از هر فرصتی برای توسعه روستایی دراین شهرستان استفاده شده که بخشی از آن شامل واگذاری تعداد 14هزار و 82 قطعه زمین به مساحت 4 میلیون 444هزار 600 مترمربع به جوانان فاقد مسکن و واجدین شرایط در روستاها و صدور 11 هزار و 943 جلد اسناد اماکن شهری و روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک و همچنین تملک اراضی ملی در روستاها در راستای ایجاد شهرک و توسعه فضای مسکونی روستایی به متراژ 1500 هکتار بوده است .

به گزارش ایسنا، روستای لایزنگان در فاصله 68 کیلومتری و نوایگان در فاصله 48 کیلومتری جنوب شرقی شهر داراب قرار دارد و از مناطق زیبای طبیعی و بکر استان فارس به شمار می‌رود که به دلیل برخورداری از آب و هوایی خنک، خصوصا در ایام تابستان، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار