سخنگوی ارتش پاکستان دردیدار با مسئولین مجموعه دفاع از حقوق بشر اعلام کرد: تمام افراد گم شده در اختیار ما قرار ندارند.
کد خبر: ۷۵۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 06 July 2019

«آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان در دیار با «آمنه جنجوعه» مسئول مجموعه خصوصی دفاع از حقوق بشر اعلام کرد: نباید مسئولیت  هر شخصی که گمشده است را متوجه سازمان های امنیتی و دولت پاکستان دانست.

آصف غفور گفت: برخی از این اشخاص عضو گروه های تروریستی نظیر تحریک طالبان پاکستان هستند یا ممکن است در خاک افغانستان حضور داشته باشند.

سخنگوی ارتش پاکستان تاکید کرد: عده ای از این افراد عضو گروه های تروریستی بوده اند و در درگیری با ارتش پاکستان به هلاکت رسیده‌اند.

وی افزود: ما افرادی که بی گناه هستند را به آغوش خانواده هایشان بازمی گردانیم ولی مسئولیتی در قبال تمام افرادی که مدعی هستند عزیزانشان ربوده شدهاند نداریم.

آصف غفور گفت: ما نیز به عنوان یک پاکستانی دوست نداریم هیچ خانواده ای تحت فشار باشد و مشکلی را تحمل کند.

این مقام ارشد نظامی تاکید کرد: پیگیر آزادی سایر افراد گمشده نیز هستیم و امیدواریم که هر چه سریع تر مراحل آزاد سازی آنها انجام شود.

معمای افراد ربوده شده از چند سال پیش در پاکستان آغاز شد و افراد وابسته به گروه های مختلف فکری و مذهبی از جمله شیعیان توسط سازمان های امنیتی ربوده شده و به مکان های نامعلومی منتقل می شدند.

گاهی خانواده این افراد تا دوسال از سرنوشت آنها اطلاعی نداشتند ولی از زمان روی کار آمدن حزب تحریک انصاف و با پیگیری های دولت بخش قابل توجهی از این افراد که بی گناه بوده اند آزاد شدند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار