کد خبر: ۷۶۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ 09 July 2019

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، سفیر هند در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران گفت مگاپروژه‌ شهرک پتروشیمی مکران فرصت‌های سرمایه گذاری بی شماری دارد و می تواند برای هند از جهات مختلف مهم باشد.

سفیر هند در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران گفت حجم کارهای انجام شده و طرح عظیم پارک پتروشیمی مکران نوید بخش آینده‌ای متفاوت برای چابهار است.

وی ضمن مقایسه دو بندر چابهار و گجرات در هند گفت علیرغم موقعیت نسبتا مشابه دو بندر و فاصله کوتاه با یکدیگر، بندر گجرات چون از نعمت گاز محروم است قابلیت راه‌اندازی طرح‌های عظیم پتروشیمی را ندارد و به همین سبب، امید است که با راه‌اندازی شهرک پتروشیمی مکران در چابهار، بخشی از نیازهای هند به محصولات پتروشیمی مرتفع گردد.

گدام دارمندرا ادامه داد: پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی در چابهار می‌تواند برای سرمایه‌گذاران کشورهای همسایه جذابیت زیادی داشته باشد.

وی گفت: با توجه به انرژی ارزان و دسترسی به بندر و فاصله کم بنادر هند و چابهار به سرمایه‌گذاران هند در این زمینه اطلاع خواهیم داد تا زمینه‌های مشترک سرمایه‌گذاری را بررسی کنند و امید است در آینده‌ای نزدیک حضور سرمایه‌گذاران هندی در این مگا پروژه بیش از پیش باشد.

غلام‌رضا پناه معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار نیز از آماده‌سازی زیرساخت‌های هزار و ۲۰۰ هکتار زمین اختصاص داده شده به پتروشیمی خبر داد و افزود: مکانی برای تخلیه و انبار تولیدات پتروشیمی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در بندر شهیدبهشتی اختصاص‌یافته است.

وی بیان کرد: جهت تامین یوتیلیتی مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در شهرک پتروشیمی مکران، آماده‌سازی فاز نخست نیروگاه 980 مگاواتی نیز با ظرفیت تولید 140 مگاوات در حال آماده شدن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار