کد خبر: ۷۶۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ 16 July 2019

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: سامانه الکتریکال موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان با افزایش دوربین‌های اطراف موزه و دوربین‌های دید در شب ارتقاء یافت.

مهدی ارباب‌نیا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتقا این سامانه با هدف افزایش ایمنی موزه و بالا بردن توان حفاظتی آن انجام شده تا دامنه دید و پوشش تصاویر پیرامون موزه امکانپذیر باشد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: همه بخش‌های موزه مجهز به دوربین‌های مدار بسته شده و با سامانه پلیس ۱۱۰ ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش ایرنا موزه منطقه‌ای جنوب شرق ایران در فروردین سال ۹۰ با معماری خاص در زمینی به گستره ۱۳ هزار مترمربع و زیربنای ۱۰ هزار مترمربع در بلوار شهید مطهری زاهدان ساخته و راه اندازی شده است.

این موزه در سه طبقه و در سه بخش اصلی باستان شناسی، مردم شناسی و بوم شناسی استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان در قالب تصاویر و اشیای تاریخی به معرفی منطقه جنوب شرق پرداخته است.

موزه منطقه ای جنوب شرق یکی از بزرگترین و جذابترین موزه‌های استان سیستان و بلوچستان است که در آن آثاری از تاریخ و فرهنگ و کشفیات محوطه‌های باستانی بویژه شهرسوخته به نمایش گذاشته شده است.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان دارای سه معاون «میراث فرهنگی»، «صنایع دستی» و «گردشگری» است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار