برخی داروها مانند استامینوفن کدئین، اکسپکتورانت کدئین، داروهای ترک اعتیاد، ترامادول، آرام بخش‌ها و داروهای خواب آور مانند اگزازپام، دیازپام و داروهای روانگردان در عربستان سعودی مواد مخدر تلقی می شوند و از این نظر مشتاقان حج باید بدانند دارنده این نوع داروها با مجازات سخت مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 17 July 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مشتاقان زیارت خانه خدا باید پیش از سفر به نحو مقتضی از داروهایی که در عربستان غیر مجاز شمرده می‌شود، مطلع شود که یکی از راه‌ها مشورت با پزشک کاروان است.

توصیه‌ای که یکی از پزشکان متخصص داخلی به مشتاقان حج کرده این است که برای جلوگیری از هر گونه پیامد ناخوشایند از همراه بردن این داروها اکیداً خودداری کنند.
دکتر مسیح الله شاکری چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا همچنین گفت اگر برخی افراد به دلیل بیماری ناچارند با خود دارو حمل کنند به پزشک کاروان اطلاع دهند تا مبادا با رفتارها و برخوردهای سخت پلیس سعودی مواجه شوند.
سلامت و امنیت حجاج و افزایش دانش و آگاهی در مورد استفاده از دارو در طول مدت این سفر نیز از موارد مهم و ضروری است.
این پزشک متخصص داخلی اعلام کرد که روندگان به حج در صورتی که به بیماری‌های زمینه‌ای و بیماری‌های خاص دچار هستند، پزشک کاروان را از نوع بیماری خود و داروهای خاص و ضروری مورد استفاده آگاه کنند، ضمن اینکه داروهای مورد استفاده خود را به میزان ۲ برابر طول مدت سفر به همراه داشته باشند.
همچنین وی توصیه کرد این افراد داروهای مورد نیاز خود را در دو کیف جداگانه نگهداری کنند و داروهای ضروری و حیاتی خود را همیشه به همراه داشته باشند.
او بیان کرد: برای تأمین داروهای مورد نیاز، داشتن نسخه ترجیحاً به زبان انگلیسی، دارای مهر و امضای پزشک، درج نام بیماری، نام دارو، میزان مصرف، مقدار دارو و طرز استفاده دارو الزامی است.
دارو در کشور عربستان گران است از این رو به گفته شاکری بیماران بایستی از خرید دارو بدون هماهنگی و مشورت با پزشک کاروان اکیداً خودداری کنند.
شرایط جوی و گرمای شدید کشور عربستان امکان فاسد کردن داروها را بالا می‌برد؛ زائران در صورت حمل داروهای خاص خود در حین سفر و مدت اقامت و به منظور جلوگیری از فساد دارو، با مطالعه بروشور دارو، آن‌ها را در بهترین شرایط نگهداری کنند.
همه داروها را دور از نور نگهداری و برای حمل داروهای یخچالی از ظروف خنک کننده و یخ استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار