کد خبر: ۷۶۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ 21 July 2019

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: مسئولان و دست اندرکاران فرهنگ و هنر برای گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه باید تلاش کنند.

ابوذر کوثری در نشست انجمن کتابخانه های عمومی ایرانشهر اظهار داشت: باید رابطه مردم با کتاب را تقویت کنیم و این امر در کنار کتابخانه های عمومی در آموزش و پرورش و تمام دستگاه های فرهنگی، تقویت و ترویج شود.

وی از شاخص ها و آمارهای موجود سرانه مطالعه، کتابخوانی و کتابخانه در سطح شهرستان ایرانشهر ابراز نارضایتی کرد.

فرماندار ایرانشهر از اعضای انجمن حقیقی و حقوقی خواست که به جای شعار دادن به عمل روی بیاوریم و نسبت به گسترش فرهنگ کتابخوانی بکوشند.

وی افزود: متاسفانه شهر ولایی ایرانشهر با همه ی ادعای فرهنگی بودن در حوزه کتابخانه و کتابخوانیکه بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی جامعه به شمار می رود ضعیف و از استانداردهای مطالعه و کتاب فاصله دارد.

کوثری با اشاره به اهمیت مطالعه اظهار داشت: جا دارد که همه ی نهادها، اقشار مختلف جامعه و خانواده ها دست به دست هم دهند و به طرق مختلفحتی با استمداد از خیران و کانون های امدادی بهره گیری کنند

وی تلاش برای ارتقای سرانه مطالعه و کتابخوانی را امری ضروری خواند و گفت: یکی از مواردی که می‌تواند به ارتقای سرانه مطالعه کمک کند تقویت زیرساختها و افزایش سرانه کتابخانه های عمومی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار