کد خبر: ۷۶۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ 21 July 2019

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نگرانی برای تامین و عرضه کالاهای اساسی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

نگرانی برای تامین کالاهای اساسی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، جلسه تنظیم بازار استان به ریاست معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و بخش خصوصی در محل استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این جلسه، اظهار کرد: با برنامه ریزی هایی که در سطح استان صورت پذیرفت تلاش هایی برای کاهش قیمت گوشت قرمز صورت پذیرفته و در ابتدای کار مجموعه دست اندرکار به 15 قصابی منتخب گوشت قرمز میدهد و براساس قیمت گذاری اتحادیه و دستگا های ذیربط با قیمت کمتر از شرایط فعلی به زودی در استان عرضه خواهد شد.

علیرضا نورا ادامه داد: انجمن واردکنندگان دام استان فعالیت خود را از طریق واردات دام شروع کرده و دستگاه های اجرایی مرتبط باید شرایط واردات دام را فراهم نمایند تا عرضه گوشت با کاهش قیمت روبرو شود.

وی افزود: در خصوص توزیع دام سبک جهت عید سعید قربان برنامه ریزی ها صورت پذیرفته و جهت رفاه حال هم استانی ها دام های سبک در زمان عید سعید قربان با اطلاع رسانی به مردم و با نظارت دستگاه های ذیربط در میادین فروش دام عرضه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دام وارداتی به دلیل شرایط بهداشتی می بایست مدت زمان قرنطینه را طی نماید و الزاما باید در کشتارگاه ها ، کشتارشود و نیازمصرفی استان جهت عیدسعید قربان تعداد بیش از 250 هزار راس دام است.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار در خصوص نگهداری کالاهای اساسی استان ، بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان وظیفه تامین و نگهداری اقلام مورد نیاز استان را دارد و می بایست در هم راستا از ظرفیت های سردخانه ای بخش خصوصی در خود استان استفاده کند.

نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان نیز در ابتدای این جلسه ، بیان داشت : طی سال گذشته با توجه به التهاباتی که در بحث نرخ ارز ایجاد شد با مشکلاتی در بحث های قیمت های کالا و تنظیم بازار روبرو بودیم و با توجه به سیاست ها، تدابیر و پیش بینی هایی که انجام شد آن هم درجهت تامین ارز و کالاهای اساسی اولویت دار و به تناسب موضوعات ، رفته رفته به شرایط ثبات در سطوح تامین و عرضه کالاها طی سالجاری رسیدیم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت:خوشبختانه با رصد و پایشی که از تامین و عرضه کالاهای اساسی داریم و این موضوعات و قیمت ها به صورت روزانه ، هفتگی و ماهانه با سطح کشور در حال سنجش می باشد هیچ نگرانی برای تامین و عرضه کالاهای اساسی در سطح استان نداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار