«عمران خان» نخست وزیر پاکستان هشدار داد که هرگونه اقدام در جهت تحریک جمهوری اسلامی ایران پیامدهای غیر قابل جبرانی خواهد داشت.
کد خبر: ۷۶۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 25 July 2019

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان در گفتگو با  مجری موسسه صلح آمریکا ضمن نگرانی نسبت به تنش های اخیر در منطقه گفت: هرگونه اقدام در جهت تحریک جمهوری اسلامی ایران از جانب آمریکا یا هر کشور دیگری پیامدهای غیر قابل پیش بینی برای منطقه خواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه نقش پاکستان برای کمک به تنش زدایی در منطقه به ویژه تنش بین ایران و آمریکا چگونه خواهد بود؟ گفت: بسیاری از کشورها از عمق فاجعه رویارویی احتمالی بین دو کشور بی خبرند؛ اما پاکستان بخوبی به این موضوع واقف است. تنش راه حل هیچ مشکلی نیست و تشدید بیشتر این مسائل در منطقه‌ای که از قبل با بحران مواجه بوده است، به نفع هیچ یک از طرف‌ها نیست بنابراین ما از تمامی طرف‌ها در وضعیت فعلی خواستار خویشتنداری حداکثری هستیم.

وی با تاکید بر مواضع محکم اسلام آباد  برای کمک به تنش زدایی در منطقه گفت: روابط ما جمهوری اسلامی ایران در سطح بسیار خوبی است و توصیه ما این است که نباید هیچ گونه درگیری در منطقه رخ دهد.

روز گذشته نیز عمران خان اعلام کرد که در صورت خواست یکی از طرفین و قبول طرف دیگر، اسلام آباد آماده میانجیگری میان تهران و واشنگتن است.

گفتنی است نخست وزیر پاکستان به همراه فرماندهی ارتش این کشور در طی یک سفر سه روزه به آمریکا رهسپار شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار