در دیدار مدیران‌کل زندان‌ها و شیلات خوزستان تأکید شد:
در دیدار مدیران‌کل زندان‌ها و شیلات خوزستان بر افزایش سهم شیلات در حرفه‌آموزی و اشتغال مولد زندانیان تأکید شد.
کد خبر: ۷۶۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 03 August 2019

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی زندان‌های خوزستان، علیرضا بابایی در دیدار با مدیرکل شیلات خوزستان، اظهار کرد: برای آموزش زندانیان، متناسب با نیاز بازار کار باید وارد آموزش‌های گسترده‌ای شد به شکلی که زندانی بتواند در دوره حبس و پس از آن با کمترین مشکل وارد عرصه کار و در آمد شرافتمندانه شود.

وی تصریح کرد: در عرصه تولید ماهی و انجام فعالیت‌های اقتصادی آن در زندان‌ها، با استفاده از الگوهای موجود وارد عمل می‌شویم و از امکانات موجود نهایت استفاده را خواهیم برد زیرا ما برای اشتغال زندانیان در چرخه پرورش ماهی سهم بالقوه و درصد مهمی را در نظر گرفته‌ایم.

بابایی ادامه داد: انتظار می‌رود در نتیجه این نشست و مباحث مطرح شده در آن شاهد، فصل جدیدی از توسعه همکاری‌های بین دو دستگاه در راستای توانمندسازی زندانیان و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه از راستای فعالیت‌های آموزشی و اشتغال حوزه شیلات و آبزی‌پروری باشیم. شیلات در استان خوزستان از جمله ارکان اقتصادی به شمار می‌آید.

همچنین مهندس افتخاری‌نسب، مدیرکل شیلات خوزستان، گفت: خوزستان بیش از ۱۹ هزار هکتار مزرعه پرورش ماهی گرمابی دارد و اقدامات گسترده‌ای در عرصه شیلات استان انجام شده است که بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال درخشان‌ترین سال تولید محصولات شیلاتی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در استان شش شهرستان ساحلی و ۱۱ بندر وجود دارد؛ افزود: جامعه صیادی خوزستان با افزون بر ۴٠ هزار نفر جمعیت از جمله افتخارات ما در عرصه گردش و رونق اقتصادی است.

افتخاری‌نسب همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان گفت: در عرصه زندان‌ها در صورت تامین فضا، مکان مورد نیاز و آب، در بخش ماهی‌های گرمابی و ماهی‌های بومی، می‌توانیم همکاری‌های شاخصی داشته باشیم.

مدیرکل شیلات خوزستان همچنین گفت: در بخش ماهی‌های تزیینی نیز می‌توانیم کارگاه‌های آموزش و تولید در زندان دایر کنیم، در آموزش امور ماهی پروری هم در دو محور آموزش تولید – چرخه اقتصادی و مهارت‌های فنی آماده هر نوع همکاری هستیم.

در این دیدار راهکارهای توسعه حرفه‌آموزی زندانیان و اشتغال مولد درون و برون زندان آنان در حوزه آبزی‌پروری و امور شیلات مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار